היי,
קראתי את החוק להגנת הצרכן ולא הבנתי לגביי:
״סעיף 4ג. חובת גילוי מדיניות החזרת טובין
(א) עוסק המציע, המציג, או המוכר טובין לצרכן, יציג במקום עסקו, במקום הנראה לעין ובאותיות ברורות וקריאות, מודעה המפרטת את מדיניותו לגבי החזרת טובין שלא עקב פגם; במודעה יצוין אם ניתן להחזיר טובין כאמור, לרבות הגבלות להחזרת הטובין, תנאי ההחזרה, אופן וסוג ההחזר שיקבל הצרכן (בחוק זה – מדיניות החזרת טובין); צוין במודעה כי לא ניתן להחזיר טובין, הן בדרך כלל והן במקרים מסוימים, יחולו הוראות סעיף 2(ב2).״
לא הבנתי: 1. מה הכוונה ״מדיניותו״?- אם עוסק פירסם מדיניות שלא ניתן לבטל עיסקה, אעפ שבחוק כן, אז זה אומר שלא ניתן להחזיר את המוצר תוך 14 יום?
2. לגבי ההמשך
״צוין במודעה כי לא ניתן להחזיר טובין, הן בדרך כלל והן במקרים מסוימים, יחולו הוראות סעיף 2(ב2).״- למה הכוונה ?
תודה
שלום,
בהתאם לסעיף החוק - ניתן להתנות על הקבוע בחוק ובתנאי שהלקוח ידע את המדיניות לפני ביצוע הרכישה והסכים לה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
אוקיי, תודה
ושאלה אחרונה: האם מדיניות בעל פה נחשבת כמדיניות או שהעוסק צריך לכתוב אותה?
"... יציג במקום עסקו, במקום הנראה לעין ובאותיות ברורות וקריאות, מודעה המפרטת את מדיניותו לגבי החזרת טובין שלא עקב פגם".
כלומר צריך להיות שלט באותיות גדולות וברורות (כמובן שבכתב).
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר