שלום, אני ביצעתי הזמנה של מעמד אקריל עם תמונה ושיר (מדובר ביצור אישי) לפני שביצעתי את ההזמנה דיברתי עם בעל העסק בתאריך 26 לאוקטובר ושאלתי אם המוצר יהיה מוכן לפני ה8.11? המוכר ענה ״בטח״. יש לציין שבאתר שלו כתוב שזמני משלוחים שכוללים את היצור זה בין 3-7 ימים , נקודת איסוף 8 ימים ואפשרות לאסוף מאשדוד, מיכוון שאני גרה באשדוד, בחרתי באפשרות של לאסוף, וגם נאמר לי שכבר בראשון הוא ידבר איתי על זה ושאני אראה סקיצה, יום ראשון הגיע, הוא לא פנה אלי. אני פניתי אליו ושאלתי שאלות כללים, מיכוון שלקחתי בחשבון שזה 3-7 ימי עסקים לא נלחצתי כלל, מגיע יום שני אני שולחת ברכה שיצרף למשלוח, ושואלת מתי אוכל לראות את הסקיצה? כאשר מדברים על המוצר ומתי הוא מוכן הבן אדם מתעלם, ועונה אחרי יומיים ברביעי ״מצטער על הדיליי אני שולח לך היום את הסקיצה היום ״ ושוב נעלם. ביום חמישי שלחתי שוב הודעה מה קורה עם הסקיצה? מתי המוצר יהיה מוכן? והבן אדם מתעלם שלחתי שוב סימני שאלה?? והבן אדם מתעלם. לקח את הכסף ומתעלם. יש לציין שחברה שלי שאלה לגבי אותו מוצר לאחר ששלחתי את ההודעות והתעניינה לקנות, והוא ענה לה במיידי . שאת הסקיצה היא תקבל כבר במוצש ויום ראשון יהיה את ההדפסה ושני היא יכולה לקחת את המוצר . ושהיא שאלה תוך כמה זמן מסופק המוצר הוא ענה לה תוך 3 ימי עסקים וגם לה הבטיח שזה יהיה מהר ותקבל סקיצה לפני והכל בזמן. עכשיו להבנתי מדובר באתר שהוא צד 3 והוא לא היוצר אך זה משתמע ממנו שהוא זה שיספק לי את הסקיצות ויטפל בהכל מהר, מה שלא קרה עד עכשיו . הבן אדם סינן אותי וענה לי רק לפני תשלום מהר, וענה רק על שאלות כלליות אבל שזה מגיע למתי אקבל את המוצר ואפילו סקיצה לפני הדפסה לא קיבלתי, מה שמראה שהוא אפילו לא שלח לייצור כי הריי צריך אישור לפני ששולחים להדפסה - זאת אומרת שהוא לא ייצר את זה עדיין. רק אחרי שהזמנתי בדקתי בביקורות בגוגל וגילתי שהוא עשה את זה לעוד אנשים - הבטיח להם שיהיה מוכן ובפועל קיבלו אחרי חודש שכבר לא רלוונטי או שלא קיבלו בכלל ועברו כבר שבועים, מה שאוטטו קורה עכשיו אצלי. אני לא צופה לכך שהוא יספק לי את המוצר עד לפני ה8.11 ואני נפגעתי כי השקעתי כלכך הרבה מחשבה על מה לכתוב ואיך זה יראה, והבן אדם מסנן ולא מספק שירות, זו מתנה שאמורה להגיע לבן אדם שטס מהארץ, ובגלל הבטחות שווא שלו והטעיית הצרכן אני כנראה לא הולכת לקבל את המוצר . מה אתם ממליצים לי לעשות? כי גם לבקש ביטול הוא כביכול לא יהיה חייב כי זה ייצור אישי אבל מצד שני הוא לא שלח סקיצה לאישור שמראה שבאמת ייצרו משהו בשבילי. הוא אפילו לא עבד על זה. או כנראה במקרה הזה דיבר עם ספקים שצריך. אני אובדת עצות, אני מעדיפה לבטל את העסקה כי אני פגועה ונכוותי מהאמון באתרים ישראלים בעקבות כך. הוא פשוט מנצל את החוק שזה כביכול ייצור אישי ומבטיח דברים ולא מקיים ולא עומד בזמן שצריך את המוצר. זה הטעיית הצרכן זה ניצול בצורה הכי מכאיבה שיש זו עוגמת נפש לכל דבר, כי לא רק ששילמתי 200 שקל על מוצר שאקבל אוליי בעוד חודש חודשיים אלא גם נהרס לי המתנה לבן אדם כלכך חשוב. שעוזב את הארץ. יש לציין ששילמתי דרך ביט לבית העסק (עסק מורשה קיבלתי חשבונית עם מספר והכל) , וחיוב האשראי הוא ב15.11 באופן כללי. אבל להבנתי ביט מעביר ישר כסף לחשבון בעל העסק.
מה אתם ממליצים לי לעשות בנידון? ואיך להתנהל מפה?
תודה רבה על הקדשת הזמן שלכם,
בברכה,
מיטל
שלום,
בהתאם למתואר את רשאית להגיש תביעה כנגד בית העסק לצורך ביטול העסקה + השבה כספית מלאה + תשלום פיצויים בגין הפרת הסכם, חוסר תום לב, הפרת חוק הגנת הצרכן, נזקים ועוגמת נפש.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר