ב9.8.23 רכשתי מדפסת באתר באינטרנט במחיר 1399 ש"ח.
למחרת התקשר אלי נציג והסביר לי שהמדפסת אינה במלאי יותר והוא הציע לי מדפסת אחרת מיד שניה מדגם ישן שאינו נמכר עוד.
היום 13.8.23 בדקתי באותו אתר. המדפסת מופיע באתר לרכישה אך במחיר יקר יותר 1553 ש"ח (עשיתי צילום מסך).
מה הם זכויותיו וכיצד עלי לפעול מול בית העסק.
בתודה מראש על תשובתכם
דוד שלום, תודה על שאלתך.
טיפלתי במקרה דומה.
לפי חוק החוזים, ולפי חוק הגנת הצרכן, אסור על בעל עסק להטעות את לקוחותיו ועליו לפעול בתום לב.
הטעיה בפרסום עלולה לקנוס את בעל העסק בפיצוי בסך 7 פעמים הקבוע בחוק העונשין (כ 202 אלף שקלים).
בענייננו, חוזים מקיימים, וככל ורכשת מוצר אותו אהבת, ובעל העסק הציג את המוצר כמי שיש לו אותו במלאי, אסור לו להטעות בפרסום, וככל ולא היה לו במלאי, היה עליו להציג זאת כחלק מהפרסום.
אשר על כן, מומלץ לפנות לעורך דין לצורך הגשת מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים נגדו, שכן זכותך לקבל את המוצר המדוייק אותו רכשת.
יכול גם לפנות אליי.
יום נפלא.
יצחק כהן, עו"ד
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: ד``ר ועו``ד יצחק כהן 053-6243460
פניתי אל החברה, וכששמעו שפניתי לייעוץ אצל עו"ד "פתאום" חזרה המדפסת למלאי, והיא נשלחה אלי.
תודה על הייעוץ והעזרה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר