שלום רב,
נודה לך אם תוכל לסייע לנו להבין את לשון החוק בנוגע לפיצוי במקרה הנ"ל. איננו בטוחים אם אנחנו זכאים מכיוון שמדובר בשתי חברות תעופה ולא אחת.
רכשנו מאתר אינטרנט כרטיסי טיסה עם קונקשן: מישראל לפראג עם חברה אחת, ומפראג ללונדון עם חברה אחרת. הטיסה של החברה הישראלית נדחתה ב-4 שעות ברגע האחרון כשכבר חיכינו בשער. עקב כעס הנוסעים חברת התעופה העלתה את כולנו לבסוף לטיסה אחרת של חברה צ'כית, שיצאה באיחור של כמעט שעתיים, וכתוצאה מכך הפסדנו את טיסת הקונקשן של חברת תעופה מפראג ללונדון. היינו אמורים להגיע ללונדון ב-23:00 אך בשעה הזו רק הגענו לפראג. מאחר ולא הצלחנו למצוא טיסה אחרת לאותו לילה רכשנו כרטיסים לטיסת של חברה אחרת שיצאה ללונדון בבוקר שלמחרת. כמו כן, היו לנו הוצאות על מלון בפראג לאותו לילה ונסיעות הלוך חזור לשדה. אתר האינטרנט דרכו רכשנו את הכרטיס המשולב החזיר לנו את הכסף בגין הטיסה שאותה הפסדנו, אך יתר ההוצאות - כרטיסים לטיסה החלופית, מלון ונסיעות - מסתכמות ב-3,300 ש"ח נוספים. כל זה בגלל האיחור של חברת התעופה הישראלית. אציין שעוד בנתב"ג, בזמן ויכוח בין נוסעים נוספים שהיו אמורים להיות על טיסת ההמשך הזו לבין מנהל בחברה, הוא טען שהחברה אחראית להביא אותנו לפראג וכך אכן תעשה, אך מאחר וטיסת ההמשך היא עם חברה אחרת החברה אינה אחראית לפצות אותנו אם נפסיד אותה (כפי שאכן קרה לכולנו). זה הגיוני?
קראתי את החוק והבנתי שמלבד הנסיבות יש גם חישוב של מרחק היעד בק"מ ומס' שעות האיחור. המרחק מישראל לפראג הינו 2,656 ק"מ. החברה הישראלית דחתה את הטיסה שלה ב-4 שעות, אך בגלל שהוטסנו בסוף עם חברה אחרת האיחור הוא כביכול שעה וחצי בלבד. אבל בגלל האיחור הזה הגענו ליעד הסופי, לונדון, באיחור של 8 שעות. האם אנחנו זכאים לפיצוי במקרה זה?
שלום,
בהתאם למתואר אתם זכאים לפיצויים כספיים בגין הנזקים המשניים שנגרמו לכם.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר