שלום,
קניתי רכב דרך חברה מסוימת לפני שבועיים. בעת קניית הרכב הוא עבר למוסך על מנת לטפל בכמה תקלות שהיו ברכב. במשך השבועיים האלו התגלו מספר תקלות נוספות ברכב שהביאו אותי לעצבים ולכן מחר אני לוקחת את הרכב למוסך של חברת יונדאי כדי שיעשו בדיקה מקיפה לרכב ויביאו לי טופס מפורט של כל התקלות ברכב. עם הטופס הזה אני רוצה ללכת לחברת סוכנות הרכבים שממנה רכשתי את הרכב, להראות להם את טופס התקלות ולדרוש מהם לטפל באוטו כמו שכתוב בחוזה (יש אחריות לשנה). במידה ואני אמצא כי יש הרבה תקלות אני רוצה לבטל את העסקה ושהחברה תיקח בחזרה את האוטו והם יחזירו לי את הכסף ששילמתי. עברתי עכשיו על החוזה וראיתי שכתוב שעל אחריותו של הקונה היא לבדוק שהרכב תקין בעת הקנייה וכי הוא לא יכול לבוא בתלונות לחברה. והיה כתוב גם שאם אני מבטלת את העסקה אני צריכה לשלם 5000 פיצוי לחברה.
השאלה שלי היא אם אני רוצה בסופו של דבר להחזיר את הרכב, לבטל את העסקה ולהגיד להם להחזיר לי את כל הכסף ששילמתי אני יכולה ? עברו רק שבועיים מאז שקניתי את הרכב וכל פעם אני מוצאת תקלה אחרת. הרכב לא היה תקין מלכתחילה. הוא נשלח למוסך והם מסתבר שלא סידרו את כל הבעיות וגם התנהגו בצורה מזלזלת. האם הם יכולים לחייב אותי פיצוי של 5000? הרי בסופו של דבר קיבלתי רכב שהוא לא תקין ושיש בו תקלות. אשמח להתייחסותך.
שלום,
1. בהתאם לחוק וההסכם היה עליך לקחת את הרכב לבדיקה טרם רכישתו.
2. משכך ולאור האמור במידת הצורך תצטרכי לבטל את העסקה באמצעות בית המשפט (ולהציג בין היתר חוסר תום לב בהליך הרכישה).
3. כפי שאת מציינת בהתאם להסכם יהיה עליך לשלם פיצוי של 5,000 ש"ח לצורך ביטול העסקה.
4. כפי שאני מכיר את הדברים (מניסיוני) אני בספק אם החברה תסכים לבטל לך את העסקה בתמורה לפיצוי של 5,000 ש"ח, אך בהחלט שווה לנסות.
5. ככל שאת מעוניינת בייעוץ, סיוע וטיפול משפטי בעניינך - את מוזמנת לפנות למשרדי.
השירותים המשפטיים בתשלום.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר