שלום,
בימים אלו אני מתעניין ברכישת משרד בקומת קרקע של בניין מגורים במרכז תל אביב.
אם הנכס רשום בטאבו כמשרד ובארנונה כדירה מה זה אומר?
1. מבחינת מס רכישה/שבח. זה דומה לדירת מגורים רגילה? או שיש תקופת צינון להחזקת הנכס
2. מבחינת מס הכנסה ומע"מ- יש צורך בתשלום או שהפטור של ה-4680 תקף באותה מידה?
3. האם ניתן לקבל משכנתא עצמית עבור הנכס ולא דרך חברה או עוסק מורשה?
4. מהם ההבחנות וההבדלים בין הרישום בטאבו כמשרד לבין הרישום בארנונה?
5. מהו התהליך של שינוי יעוד בטאבו? והאם הוא מצריך היטלי השבחה, החתמת הדיירים בבניין וכו' או שההיטל השבחה נגזר רק מהשינוי יעוד בארנונה?
תודה מראש
שלום,
יש הבדלים משמעותיים, מכל הבחינות, בין משרד לדירה. ככלל, הסיווג לצורך ארנונה איננו פרט משמעותי בקביעה אם מדובר בדירת מגורים או לא.
הכנסה משכירות של נכס שאיננו דירת מגורים חייבת במס הכנסה ככל הכנסה אחרת.
שינוי יעוד נעשה בועדה לתכנון ובניה ולא בטאבו, והוא יכול לגרור היטל השבחה.
מומלץ לקבל יעוץ פרטני.
בברכה,
דותן לוי, עו"ד ונוטריון
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: שרית טרנובסקי - משרד עורכי דין ונוטריון 053-9429193
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר