שלום, אני מחזיקה בביטוח מנהלים שנפתחה בסוף שנת 1999. לאורך כל השנים אני עובדת באותו מקום עבודה. לפני שנה (כשאני מתקרבת לגיל 40), התחלתי לחטט ולהתייעץ לגבי תנאי ביטוח המנהלים שלי כדי לדעת בפני מה אני עומדת. הבנתי, שכאשר נכנסתי למשרדו של אותו סוכן ביטוח עשיתי טעות גדולה. אמנם הייתי בת 24 אז, אך אותו סוכן ביטוח פשוט לא הסביר לי כלום. שום דבר. פשוט עשה לי ביטוח מנהלים מסוג מסויים בלי הסברים ושלח אותי לדרכי. אני סמכתי עליו ולא תארתי לעצמי שאני אשלם מחיר יקר כל כך בעתיד. הוא עשה לי ביטוח מנהלים "הונית" ולא נתן לי שום הסבר על אפשרויות אחרות שעמדו בפני. כעת, אני מבינה שאם היה מציג בפני את האפשרויות שעמדו בפני, פנסיה קצבתית למשל, היה מצבי טוב עשרות מונים. בשיחה שהיתה לי איתו טלפונית, הוא גמגם ואמר שמוכן להפגש. הטחתי בו את ההאשמות ולא היה לו כל כך מה להגיד. הפגיעה בי כתוצאה מהחלטותיו ללא התייעצות איתי, משמעותה עוני אמיתי בזקנתי. האם אני יכולה לתבוע אותו על השרות הרשלני שנתן לי? אם אפגש איתו ואקליט את השיחה בזמן שהוא לא מכחיש שלא הסביר לי דבר, האם זה יעזור לי בבית המשפט? אני מאוד נחושה לפעול בנושא. יש לציין שהיום הוא עדיין עובד אך מאוד מבוגר.
מיכל שלום,
רוב ההתקשרויות (בעבר הרוב המוחלט) בין מבוטח לבין חברות הביטוח נעשות באמצעות סוכן ביטוח. סוכן ביטוח מחוייב כלפייך כלקוחה שלו להציע את הפוליסה הטובה ביותר בשבילך מבין הפוליסות אותן הוא משווק. הוא צריך למסור מידע מדויק אודות ההיקף של הכיסוי הביטוחי ולוודא שאכן הפוליסה אותה הציע לך כלקוחה שלו היא אכן תואמת את צרכייך ורצונך. כל עוד הוא לא עשה כן, וכתוצאה מכך את נפגעת כלכלית, קיימת עילה לתבוע את סוכן הביטוח בגין רשלנות מקצועית. אולם עלייך כתובעת יהיה להוכיח את התביעה ותביעה היא על סמך ראיות. ראיות מסוג זה צריכות להיות תיעוד של ההתקשרות בינך לבין סוכן הביטוח. כך למשל לתעד את השיחות שערכת איתו, את התכתובות בינך לבינו וכד'.
על כן מומלץ לפנות לייעוץ פרטני כדי שתוכלי לבחון את סיכויי התביעה.
בברכה.,
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר