שלום רב. לפני מספר שנים פתחתי חברה בע"מ. פניתי לרואה חשבון וביקשתי ממנו לנהל את עסקיי מבחינה חשבונאית. הוא עשה את עבודתו וסמכתי עליו במאת האחוזים. לצערי, לפני מספר חודשים הוגשה כנגדי תביעה על ידי עובד לפיצויים וכדומה. הוא טוען שלא הופרשה לו קרן פנסיה. ביררתי והבנתי שמדובר בטעות של רואה החשבון. אני אמנם לא אמרתי לו שאני צריך להפריש פנסיה, אבל הוא היה אמור לדעת את זה מתוקף תפקידו. האם זו רשלנות מקצועית והאם ניתן לחייב את רואה החשבון להשלים את הפנסיה והנזקים הכספיים שנגרמו לעובד מכיסו?
שלום לך,
ראשית יצוין כי באחריותך כמעסיק הוא להפריש לקרן פנסיה אחרי 6 חודשים שעובד עובד אצלך. אם יש הסכם חתם בינך לבין הרואה חשבון אשר צריך לטפל גם בעניינים של זכויות העובדים שלך אז קרוב לוודאי שיש לך עילת תביעה כנגד הרואה חשבון גם על הפרה חוזית ולא רק כרשלנות מקצועית. על פניו סגרת עם רואה החשבון שיטפל לך בכל העניינים כולל העובדים והוא לא עשה את עבודתו כהלכה, אז יש לך עילת תביעה כנגדו.
לקבלת תשובה מדויקת יותר עם בדיקת הדברים, כדאי לקבל ייעוץ משפטי אצל עורך דין שיחווה את דעתו לאחר משמע הדברים וקריאת הדברים.
בברכה.,
עו"ד קרן לנציאנו
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר