בס"ד שלום רב לפני כ-5 שנים רכשתי דירה במודיעין. לצערי הרב היום התגלו לי המון רטיבות בקירות כתוצאה מדליפה בצנרת האינסטלציה. פניתי לקבלן מספר פעמים החל מתאריך 31.12.14 בטלפון ובכתב אך לצערי ללא הועיל על אף תחנונים שלי שהמצב הוא בלתי נסבל. כתבתי גם למנכ"ל החברה ולא השיב לי אפילו על פנייתי. איך אני יכול לאלץ את הקבלן לבצע את הדרוש מאחריותו ? האם זה אחריות הקבלן ? למי אפשר להתלונן על ההתייחסות הנ"ל של הקבלן? או האם אני יכול לתקן בעצמי ולתבוע מהקבלן עלות התיקון ? לתשובתכם תודה רבה ובכבוד רב. יצחק קארו
שלום יצחק,
אחריות הקבלן מתחלקת לשתי תקופות: תקופת הבדק ותקופת האחריות. תקופת האחריות מתחילה עם סיום תקופת הבדק ונמשכת שלוש שנים. תקופת הבדק מתחילה עם מסירת הַחֲזָקָה בדירה והיא נמשכת שנה עד שבע שנים על פי מהות הליקוי.
לפי התיקון לחוק המכר (דירות) מהתשע"א-2011 , תקופת הבדק לגבי:
כשל, לרבות נזילות, במערכות צנרת, לרבות מים, מערכת הסקה ומרזבים, דלוחין וביוב – הינה ארבע שנים.
אחריות הקבלן לדירות שנרכשו לפני יום 6.4.2011 או שבנייתן הסתיימה לפני יום זה, אף אם נמכרו לאחר מכן הינה : לצנרת כולל מערכת הסקה ומרזבים – שנתיים.
עומדת בפניך האפשרות להתלונן כנגד הקבלן שבנה את דירתך, אצל רשם הקבלנים או לפנות לערכאת משפטית ולהגיש תביעת נזיקין.
כמובן כל זאת אם פעלת בהתאם להוראות חוק המכר דירות והתרעת על הליקויים במועד והקבלן נמנע מסיבות לא סבירות לתקן את הליקויים.
כתובת של רשם הקבלנים תמצא באתר האינטרנט של הרשם וכן הנחיות להגשת תלונה.
בכבוד רב,
מלי ישראל, עורכת דין
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר