- עבדתי באו"ם 21 שנים (1979-2000). קיבלתי משכורת חודשית עם תלושים. נוכה לי מס בדולרים במקור, המופיע בתלוש המשכורת כ STAFF ASSESMENT. המשכורות והחזרים שונים שולמו לי בדולרים לחשבון בנק בארה"ב. בשלב מסוים בעיקר בגלל נוחיות, פתחתי חשבון השקעות (סל תעודות) בשוייץ שאליו העברתי מהבנק בארה"ב הכספים שהצטברו ושקיבלתי מהמשך עבודתי באו"ם. מספר שנים לאחר סיום עבודתי באו"ם, סגרתי החשבון בארה"ב ונותרתי עם חשבון ההשקעה בשוייץ. 1. ב 12/2009 חזרתי לארץ והוכרתי כתושב חוזר וותיק (ברשותי תעודת תושבות ממשרד הקליטה). אני יודע שחוק מילצ'ן פוטר אותי מתשלום מס על הכספים שהיו בחשבון ב 12/2009 למשך 10 שנים המסתיימים ב 12/2019. 1.1. איך אני מסדיר את העיניין עם הרשויות או שאין צורך? כי זה חוק ידוע לרשויות ולבנקים. 1.2. האם אפשר להאריך התקופה מעבר ל 10 שנים ובאיזה משרד/רשות עושים את זה? 2. אני מעוניין להעביר כספים מחשבוני בשוייץ לחשבוני הפרטי בארץ: מה עלי לעשות? 2.1. האם מספיק יהיה להסדיר את מעמדי ישירות מול הבנק בארץ בלספק לו המסמכים הנדרשים (תלושי המשכורת, דפי החשבון המלצה מהבנק בשוייץ ועוד שיידרשו) ולהעביר כל הסכום או חלקים ממנו בזמנים שונים? 2.2. או להסדיר תחילה את מעמדי ו/או מעמד הכספים מול מס הכנסה או רשות אחרת בארץ? 3. שאלה נוספת: נודע לי בימים אלו שתקנות מס הכנסה תשמ"ח, קובעות פטור מדוח למי שסך הייתרות בחשבונות הבנק הזר שלו ושל בן זוגו הוא עד 1.8 מיליון שקלים בהנחה שהכספים אינם מניבים רווחים. שאלתי: בהנחה שיש לי את הסכום ואף מעט יותר ולא הניב או הניב מעט מאוד, איך ניתן להנות מתקנות אלו לגבי החשבון שלי שבשוייץ. תודה רבה על תשומת לבך המיוחדת
השאלה מורכבת. הבנק לא אמור להכיר את חוקי המס והפטורים והמיסוי לא אמור "להלבין" את מקור הכסף. אין אפשרות להאריך מעל 10 שנים.
לכן צריכים לבחון את כל הנתונים, כולל מהות החשבון, אופי הפעילות בחשבון בשוויץ (כניסה ויציאה של כספים, השקעות בשוק ההון, רווחים, הפסדים וכיוב'), סיווג הכנסות, סיווג העיסוק בתקופות רלבנטיות, פאסיבי/אקטיבי, הוני / פירותי וכיוב'.
מאחר ואתה עונה על פרופיל ייחודי יחסית, הצעתי הינה שלא תמשיך לפרט כאן, אלא לתאם פגישה מקצועית בטרם אתה בוחר לפתוח עם מאן דהו את התהליך
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אורי גולדמן
053-9428835
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
השאלה אינה ברורה, יש כאן שילוב של 2 חברות, שלא ניתן להבין את הקשר בניהן. בכל מקרה, אם כוונתך היא שברצונך להלוות כסף לחברה בה הנך משמשת כשכירה: יש להסדיר זאת גם מבחינה רישומית חשבונאית, גם מבחינת מסחר...
המשך תשובה