שלום האם עו"ד צריך למלא טופס "הכר את הלקוח" גם על לקוחות ישנים שעושים עיסקה חדשה??? האם עו"ד צריך להחזיק תיק מיוחד לטפסים אלו (טפסים של הכר את הלקוח), תודה ישראל
1. כוונתך ל"לקוח חוזר"- אשר מוגדר בצו כלקוח שנותן השירות העסקי נתן לו שירות עסקי פעם אחת לפחות במהלך –תקופה של שנה טרם בקשת השירות העסקי, או לקוח שנותן השירות העסקי נתן לו שירות עסקי לפחות פעמיים במהלך תקופה של 4 השנים טרם בקשת השירות העסקי או לקוח שנותן השירות
העסקי מבקש להגדירו לקוח חוזר והודיע על כך ללקוח.
במקרה ומדובר בלקוח חוזר כאמור, יש למלא את טופס הכר את הלקוח בעת נתינת שירות עסקי הראשון מאז תחולת החוק (2.9.15).
2. לשאלתך- עו"ד אמנם אינו מחוייב להחזיק תיק מיוחד לטפסים אלו, אך מבחינה פרקטית הנושא מומלץ. ואף מומלץ להשאיר הקלסר האמור במזכירות כשהדברים היחידים המתוייקים בו הינם" טפסי "הכר את הלקוח" ומסמכי הזיהוי הרלבנטיים לכל טופס. בדרך זו, בין היתר בעת ביקורת של הממונה על נותני שירות עסקי, תדע שכל מה שבקלסר האמור הוא "בסדר" מבחינתך ולא תצטרך לחפש בזמן לחץ בתיקי הלקוח עצמו, שם ככל הנראה קיים גם חומר שחל עליו חיסיון ושהממונה אינו רשאי לראות. אמנם גם בדרך זו יכולות להיות מחלוקות לגבי החיסיון, אך ההפרדה / האבחנה בדרך זו היא יותר פרקטית.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אורי גולדמן
053-9428835
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אי הצהרה על נאמנות אינה מומלצת, בלשון המעטה. קל וחומר כאשר מדובר בנאמנות של תושב ארה"ב או אירופה. ניתן לפתור זאת מול פקיד השומה הרלבנטי, לעתים תוך תשלום קנס. יצויין כי לכאורה מדובר גם בעבירה פלילית ו...
המשך תשובה