שלום רב, אנו מתגוררים בחו"ל מזה 9 שנים ויש לנו חסכונות שצברנו בחשבון בנק בהונג קונג. אנו רוצים לקנות דירה בארץ, למרות שאיננו מתכננים חזרה לארץ בשנים הקרובות. לשם כך עלינו להעביר כ-500,000 ש"ח לטובה הרכישה. אנחנו מתכננים להעביר בכל פעם 100,000 ש"ח לחשבון שברשותנו בארץ או לבני משפחה ארץ על מנת לשלם עבור הדירה. 1. מה הדין לגבי מס על ההעברות? 2. האם כדאי לפצל את ההעברה ל- 100,000 ש"ח כל אחד והאם כדאי להעבירם לחשבונות בני משפחה? תודה
כתבתם כי אינכם תושבי ישראל, איני יודע מה הכוונה "חסכונות בהונג קונג", נושא אותו אתם צריכים לברר עם איש מס מקומי במדינת תושבותכם/אזרחותכם, כולל בהתייחס לאמנה למניעת כפל מס. אך בכל מקרה אציין: 1. בגין העברת הכספים כשלעצמה (!) לא אמור להיות מיסוי.
2. שאלתם בענין הפיצול והפקדות אצל אחרים- הדבר עלול לסבך את כולכם עם חוק איסור הלבנת הון ועם חוקי המס (למשל במידה והכסף אינו מדווח, שכן הבנקים יבקשו מכם לחתום על טופס - TAX COMPLIANCE ואף לא פותר לכם את הבעיה, שכן בסופו של דבר, את הנכס, כנראה, הנכם מתכוונים לקנות על שימכם.
בקיצור, כדאי לכם לפנות לייעוץ מקצועי לפני ביצוע הפעולות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אורי גולדמן
053-9428835
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יו"ר לשכת רואי חשבון הוציאה איגרת לפיה אסור לרו"ח לחתום על המסמכים בנסיבות מסויימות (לא ניתן לשים כאן קישורית לאיגרת, תחפש במנוע חיפוש) . לגבי הדרישות של הבנק, אם הן מוגזמות מדי תוכל לפנות לבית המשפט,...
המשך תשובה