היי, לפני כשבוע פתחתי חשבון והפקדתי סכום כסף נכבד, בעת פתיחת החשבון הפקידה ערכה לי שאלון שנקרא "הכר את הלקוח". הפקידה היתה צעירה מאוד, ועבדה בבנק כחמישה חודשים (לדבריה), היא שאלה אותי שאלות אישיות מאוד והתעכבה על כל פרט, רציתי לדעת האם זה מקובל לבצע שאלון כזה מפורט (לצורך זהירות מהלבנת הון?) והאם פקידה צעירה אמורה לבצע זאת, ולא מנהל הבנק נניח? במיוחד כשמדובר בסכום כסף גבוה כל כך? אשמח לתשובתך.
הבנק אכן מחוייב עפ"י חוק איסור הלבנת הון למלא את טופס "הכר את הלקוח" בעת פתיחת חשבון בנק. בדרך זו מנסה הבנק לאפיין את החשבון ולוודא בהמשך שהאיפיון מתאים ל"נוהל בנקאי תקין".ככל שהפעילות בחשבון יותר גדולה והבנק מכיר אותך פחות, הרי שהשאלות שיישאלו הינן נוקבות יותר. כמובן שיש גבול לכל חדירה לפרטיות. אם הנך מחליטה כי הבנק עבר את הגבול, עומדות בפניך מספר אופציות, כגון: מותר לך לבקש לדבר עם בעל תפקיד בכיר יותר, כגון מנהל/מנהלת הסניף ולבקש להפסיק את ה"חקירה". ואם עדיין תשובותיו אינן מספקות אותך- עומדת לך האופציה הפשוטה- לא לפתוח חשבון בבנק ולעזוב את הסניף. ניסיון החיים מלמד, כי אם אכן התכוונת להכניס לבנק סכום נכבד, אזי איום בעזיבת הבנק יזניק את מנהל/ת הסניף בניסיון להשאירך. בהצלחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אורי גולדמן
053-9428835
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הטיפול בחילוט כספים, לבטח במישור הבינלאומי דורש מיומנות וניסיון. ניתן לנסות להגיע להסדרים שונים על שיחרור מול היחידה החוקרת, אם לא מגיעים להסדרים, יש לפנות לבית המשפט על מנת לשחרר את הכספים. כחלק מהשי...
המשך תשובה