העבירו לי לחשבון העברה בנקאית על סכום מסוים. עשרה ימים עברו וראיתי שההעברה לא נכנסת. ביצעתי בדיקות חוזרת ונשנות מול נציגי הבנק בטלפון ואף אחד לא היה יכול להסביר לי למה הכסף לא עבר. ההעברה בוצעה במט"ח. פקיד בבנק, לאחר ניסיונות רבים, אמר לי שהסיבה שהכסף לא נכנס הייתה כי הוא נמצא בחשבון מעבר ועליי לתת כעת אישור להמיר מט"ח. כתוצאה מהעיכוב באישור הכספים, נאלצתי להמיר את המט"ח בשער דולר נמוך יותר והפסדתי 1,000 שקלים. האם אני יכול לדרוש מהבנק להשיב לי את שנלקח ממני שלא כחוק? הבנק טען כי הוא לא היה חייב להודיע לי שהכסף נכנס לחשבון מעבר והפקיד עשה זאת מרצונו הטוב. אינני מאמין. מה עושים?
ראשית באם הנך מבצע העברת /קבלת כספים במטבע זר לחשבונך, המלצתי כי תפיק בבנק מספר IBAN - מספר זה מורכב מ- 23 תווים, הכוללים את מספר הבנק, מספר הסניף ומספר החשבון של הלקוח המוטב, וכן את קוד המדינה וספרת הביקורת. העברות בדרך זו מבוצעות באותו היום.
לשאלתך, בעצם פנייתך לבנק לבירור היה על הבנק לבדוק באופן ענייני את פנייתך, קל וחומר באם הוצג אישור על ביצוע העברה בפועל. אסור היה עליהם להמתין פרק זמן כה ממושך ולטרטר אותך. המלצתי לך היא לפנות למפקח על הבנקים, ליחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים, בנק ישראל.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר