שלום רב, האם ההקלה של ה 5%, ס' 151 (ב1) בבנין חדש שלא מחוייב בו מעלית ע"פ החוק, טעונה פרסום והליך רגיל של הקלה וועדת משנה או שמספיקה חוות דעת של יועץ נגישות ונספח נגישות מפורט כדי לאשרה ואז להכניסה לוועדת רשות רישוי רגילה ? מוגדר בסיפא, היה ומודבר בנגישות ואינן מתחייבות לפי הוראות לפי פרק ה'1 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, או לפי הוראות לפי פרק ה'1א לחוק תכנון ובנייה – לא תיחשב כסטיה מתכנית, כאשר "הקלה" מוגדרת בחוק כסטיה מתוכנית. האם המשמעות הינה שלא מדובר בסטייה מתוכנית גם לעניין הדרישה לפרסום והדרישה לועדת משנה ? תודה מראש
תאמר שלום רב,
תחילה אני מתנצל על המענה המאוחר וזאת הואיל והייתי במילואים.
להערכתי כך או כך האמור יובא לפתחה של ועדת המשנה, הואיל ומדובר בהקלה ולא אלמנט הקבוע בתב"ע. כמו-כן וחרף שאותם 5% אכן קבועים בחוק יש לראותם רק לתכניות שאושרו לפני 1989 ועל כן יש לבחון תחילה שכך המצב בעניינך.
יש לשים לב שקו הגבול בין סטיה מתכנית לסטיה ניכרת מתכנית הינו רחב, ותקנות התכנון והבניה (סטיה ניכרת) מגדירות בהכרח מהי סטיה ניכרת.
במקרה דנן לא מדובר בסטיה ניכרת מחד אך כם נדרש לפתחה של ועדת המשנה (הדנה בהקלות) מאידך.
בהצלחה.
הריני לרשותך לכל שאלת הבהרה.
מורן גור, עו"ד לתו"ב.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אמיר לנטון ושות` - משרד עורכי דין
053-9386769
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אורנה שלום רב יש לבחון המקרה. מבלי שפירטת כלל הנתונים, מניח שהבניה עליה את מדברת הינה לפי תכנית גגות, ומדובר בהרחבה של דירה קיימת ולא הוספת דירה. צריך לבחון כלל הנתונים כאמור, לרבות תקנון הבית המשותף...
המשך תשובה