שלום רב, נפגעתי בתאונת דרכים בדרך לעבודה ב-2013 (מוכר כתאונת עבודה גם). ועדת ביטוח לאומי קבעה לי 10% נכות צמיתה בשנת 2016 בגין התאונה. מאז חלה החמרת מצב (מגובה בבירור במכתב מטעם רופא הקופה המוסמך לדון בהחמרות מצב). בנוסף, מאז התאונה (2013), חלה ירידה בהכנסות שלי בעקבותיה (מעל 40% ירידה). לפיכך, אני מעוניין להגיש תביעה להחמרת מצב בביטוח לאומי. כיצד אני אוכל לוודא כי בהגשת התביעה הביטוח הלאומי יתייחס גם לנושא ירידה בהכנסות (מלבד הנושא הרפואי) ? (מדובר בתקנה 15 - אין הנחייה בטופס התביעה, ב.ל. 228, המורה על צירוף ניירת כלשהי בנוגע לכך). והאם מומלץ להיות מיוצג ע"י עורך דין כבר בשלב הגשת התביעה, או להמתין קודם לתשובה ראשונית של הביטוח לאומי לאחר הוועדה? בתודה מראש.
, להלן תשובתי:
א. חוק המ.ל.ל אינו עוסק בכימות הנזק , אלא בהגדרת הנכות מקורה ונסיבותיה.
ב. הסיוע בעקבות מיצוי הגדרת אחוז הנכות הנסיבתית, מהווה יסוד לסיוע או תמיכה , חד פעמית או נמשכת
בהתאם לחוק ( לאבחנה בין נכות כללית לבין נכות מעבודה)
ג. הגם שעדיף להסתייע בעו"ד כבר בשלב זה , אין חובה בחוק בעניין, עסקינן בחשיבה אסטרטגית!.
בברכה
דוד רייכרט,עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אורטל יונה
053-6249112
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, טופס בל/250 הינו טופס הודעה מטעם המעסיק אשר מוגש לקופת החולים ובאמצעותו הרופא מנפיק תעודות מחלה לנפגע בעבודה. טופס בל/211 הינו טופס תביעה להכרה כנפגע בעבודה אשר יש להגיש לביטוח לאומי (ולא...
המשך תשובה