בדירה מושכרת שלי מתגוררת דיירת שהודיעה לי ב-20.6 שהמזגן בחדר שינה לא מקרר ושלחה לי תמונות של הקיר שאחרי רטיבות ממושכת התחיל אף להעלות יובש. כמובן שלא הודיעה לי מיד שהרטיבות רק התחילה ויש בעיה במזגן. מבחינתי זה נחשב כרשלנות בתיחזוק ושמירה על הנכס. היא גם ציפתה שאני אטפל בכך. למחרת ב-21.6 שלחתי טכנאי שטיפל במקור לרטיבות. מאז עד סוף אוגוסט הקיר התייבש והודעתי לה שבאחריותה כשוכרת לדאוג לתקינות ולטיפול בקיר. יש גם סעיף בחוזה בנושא. מאז ועד היום הא מספרת לי שהיא מטפלת בקיר אך לא נראה לי שעשתה זאת אחרת הייתה דואגת לשלוח לי תמונה שהקיר טופל. הטיפול בקיר מבחינתי היה תנאי להחלפת המזגן כיוון ששני טכנאים שאני שילמתי להם טענו שיש דליפה של גז. למעלה משבוע היא מטרידה אותי בנושא המזגן. התחלתי לבדוק רכישת מזגן חדש. אתמול היא מודיעה לי שהיא מתכוונת לקנות מזגן ומציעה לבטל את שיק שכה"ד של החודש הקרוב והיא תשלח לי את ההפרש בין שכה"ד לבין עלות המזגן כולל פירוק והתקנה. חיכתה לתשובה ממני מה החלטתי אם לשלם לה על המזגן או לנכות משכה"ד. הודעתי לה שקניתי מזגן חדש ואני מחכה שתסיים לטפל בקיר. באותו יום לאחר כשעה היא הודיעה לי שהמזגן כבר מותקן. יש סעיף בחוזה שמדבר על תיקון של קלקול כלשהו ואם אני כמשכירה לא דואגת לתקן היא רשאית להזמין איש מקצוע תשלם לו על הקלקול ועלי להחזיר לה. כאן היא קנתה מזגן והתקינה והחליטה לנכות משכה"ד. אגב יש בידי שיק בטחון ללא תאריך שאני יכולה לעשות בו שימוש בהתאם לחוזה. יש להניח שאת שיק שכה"ד הקרוב היא תבטל , דבר שאינו חוקי לחלוטין. איך עלי לנהוג כלפיה במקרה זה?
נורית שלום ,
תודה על פנייתך לפורום.
הפורום אינו מעניק יעוץ משפטי פרטני - נא עייני בכללים.
ככל שתרצי להרחיב בנדון נא צרי קשר עם משרדי .
עו"ד דרורית מלינרסקי - מנהלת הפורום.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דרורית מלינרסקי, משרד עורכי דין
053-7105242
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום אסף , שוחחנו טלפונית , ככלל במקרים כגון אלו יש לעדכן את בעל הבית בראש וראשונה . אם וכאשר בעל הבית מסרב אזי קיימות אופציות משפטיות לכך . בהצלחה . עו״ד דרורית מלינרסקי מנהלת הפורום . ...
המשך תשובה