שלום, ראינו דירה להשכרה שפרסם מתווך. בהמשך, המתווך ערך את חוזה השכירות, החלפנו טיוטות בינינו, וחתמנו על החוזה ביחד עם בעלת הדירה. במעמד חתימת החוזה, המתווך הדגיש סעיף בחוזה, לפיו, נקבל דירה מסוידת בסופרקריל , ונצטרך להחזירה כך בסוף תקופת השכירות. הסכמנו. נאמר לנו, שאחותה של בעלת הדירה תמסור לנו את המפתח, ככל הנראה לפני המועד, כי גם בעלת הדירה וגם המתווך יוצאים לחופשה. שלמנו למתווך דמי תווך בסך 5850 ₪ (= חודש שכירות בסך 5000 ₪ ועוד מע"מ). בפועל, קבלנו דירה "דלמטית" – עם תקוני צבע שבצעה השוכרת היוצאת, חורים וסדקים בקירות, ועוד. דווחנו לבעלת הדירה ולמתווך, על מצב הדירה בצרוף תמונות תומכות. מאחר וההובלה כבר הוזמנה, בקשנו שחלק מהליקויים יטופלו מידית, והאחרים יתועדו בנספח לחוזה - "פרוטוקול מסירת דירה", בצרוף התמונות. בעלת הדירה כעסה, ובקשה מהמתווך, לבטל את החוזה אתנו. הסכמנו לבטול החוזה. נאלצנו לפנות לחברות השונות ולבטל את ההובלה, הגעת טכנאים (עקב מעבר דירה) ועוד. כאב ראש לא קטן. למזלנו, כל החברות התחשבו במצבנו, ולא דרשו כסף בגין בטול בדקה ה90. ושאלותי הן: 1. מה הפרוצדורה לבטול החוזה מעבר להחזרת המפתחות מצדנו, והחזרת הצ'קים והערבויות מצד בעלת הבית? 2. האם אנו זכאים לקבל את דמי התווך ששלמנו למתווך – הכל / חלק / כלום ? תודה רבה.
חנית שלום רב,
נשלח אליך מייל בנדון.
בברכה,
עו"ד דרורית מלינרסקי- מנהלת הפורום.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דרורית מלינרסקי, משרד עורכי דין
053-7105242
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אמיר שלום רב, תודה רבה על פנייתך. לא ניתן יעוץ אישי משפטי בפורום לנוחיותך מצורפים הכללים : 1. מטרת הפורום איננה מתן ייעוץ פרטני ו/או תחליף לפגישה אישית, פרטנית, עם עו"ד. מטרת הפורום הינה מת...
המשך תשובה