שלום, בסוף יוני סגרתי חופשה בוילה בעלות של 9000 ש"ח, המשכיר ביקש שאפקיד לחשבונו 1000 ש"ח כמקדמה והבאתי לו כרטיס אשראי לבטחון. אציין כי היה לי מאוד קשה לתפוס את המשכיר לפני סגירת החופשה והוא איננו חוזר למתקשרים. כשבועיים לאחר סגירת החופשה [חודש לפני מועד החופשה] החלטנו לבטל וניסיתי לתפוס את המשכיר כדי להודיע על הביטול אך ללא הצלחה. בשלב מסוים התייאשתי. ביום הכניסה לוילה, התקשר המשכיר ולאחר שאמרתי לו כי לא נגיע וניסיתי המון פעמים לתפוס אותו הוא אמר שיחייב על מלוא הסכום ואם לא יצליח לחייב אז יתבע. אציין את הדברים הבאים - לא קיבלתי חוזה בכתב [תנאי ביטול וכו']. ברשותי הקלטה של השיחה בה סגרנו את החופשה, המשכיר לא הזכיר בשום שלב את התנאים לביטול. למשכיר יש רק את השם המלא שלי, ומספר הטלפון שלי, האם יש לו עילה לתביעה? אם כן, איך ישיג את הפרטים שלי כחוק? תודה!
1. להשיג שם וטלפון של בעל כרטיס אשראי ניתן בקלות .
2. האם יש בידך הוכחות על ניסיונותיך לבטל את החופשה
אני מקווה שתשובתי שתובא להלן תספקך.
3. בטול חופשה :הינה :עסקת מכר מרחוק
בהתאם לחוק הגנת הצרכן, עסקת מכר מרחוק היא עסקת מכר של נכס או שירות בעקבות שיווק מרחוק, ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה. עסקה שנעשתה באמצעות הטלפון או באמצעות האינטרנט בעקבות פרסום ( פעולת שיווק מרחוק) היא עסקת מכר מרחוק.
במקרה זה, חוק הגנת הצרכן מחייב למסור לצרכן טופס גילוי שבו יפורטו השירותים שנרכשו, מחירם, וגם תנאי הביטול במועדים הקבועים בחוק, ותנאי הביטול מעבר למועדים הנ"ל.
החוק קובע כי אפשר לבטל עסקה לרכישת שירותי נסיעה, הארחה, חופש ובילוי שהתבצעה ב"מכר מרחוק" בתוך 14 יום מיום ביצוע העסקה, או מיום קבלת טופס הגילוי, לפי המאוחר ובתנאי שמועד ביטול העסקה חל בתוך 7 ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד מתן השירות. אם העסקה בוטלה "ברגע האחרון" – פחות מ – 7 ימים לפני מועד מתן השירות, זכות הביטול היא כקבוע בטופס הגילוי
הודעת הביטול צריכה להיות בכתב ( אפשר למסור הודעת ביטול גם באמצעות פקס או תקשורת אלקטרונית).
אם ביטל הצרכן את עסקת המכר מרחוק בתוך המועד של 14 יום ועמד בתנאי הביטול, ישלם דמי ביטול של 5% או 100 ₪, הנמוך מביניהם.
יש לציין כי החוק מתיר לבית המשפט לפסוק פיצויים של עד 10,000 ₪ ללא הוכחת נזק במקרה שבו סוכנות הנסיעות מסרבת להשיב לצרכן את מלוא הסכום ששילם .
ואולם, במקרה של הטעיה או אי התאמה בין מה שהוזמן לבין השירות שניתן בפועל הצרכן רשאי לבטל את העסקה ואינו חייב בתשלום דמי ביטול
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דרורית מלינרסקי, משרד עורכי דין
053-7105242
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
א. יש בידי הוכחות ל-5 פעמים בהם התקשרתי כחודש לפני החופשה. [לא ענו לי ולא חזרו אליי, התקשרתי בשלושה ימים שונים]
ב. נתתי כרטיס אשראי אנונימי של בנק הדואר.
ג. המשכיר לא שלח לי תנאי ביטול עסקה כפי שהוא מחויב על פי חוק וגם לא דיבר על זה בשיחה שלי איתו.
ד. האם יש לו עילה לתביעה?
תודה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דרורית מלינרסקי, משרד עורכי דין
053-7105242
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
רק אם אתה עומד בתנאי עילת תביעה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דרורית מלינרסקי, משרד עורכי דין
053-7105242
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בטי שלום רב , תודה על פנייתך . הפורום אינו מעניק יעוץ אישי פרטני . נא עייני בכללי הפורום מעלה המציינים זאת בהרחבה . כל טוב . עו״ד דרורית מלינרסקי מנהלת הפורום . ...
המשך תשובה