שלום קובי להלן המקרה: היום בבוקר התחילה נזילה גדולה בשירותים שברגע שמורידים את המים אז כל תכולת האסלה יוצאת החוצה בעקבות צינור קרוע. השירותים לא היו שמישים ודרשו תיקון. בשעה עשר וחצי בבוקר הודעתי לבעלת הדירה בהודעה וניסיתי להתקשר אך ללא מענה. כל היום שלחתי הודעות לגבי עלות תיקון צפויה, והצורך לטפל בזה בדחיפות אך לא היה מענה. בשמונה בערב הזמנתי אינסטלטור ובמהלך עבודתו בעלת הדירה שלחה הודעה ואמרה שלא ראתה את ההודעה מכיוון ששכחה את הטלפון בבית והיא כתבה שהיא תתקשר לאינסטלטור שאיתו היא עובדת ותבדוק מתי הוא יכול לבוא לתקן. הודעתי לה שמכיוון שלא היה מענה ממנה כל היום ומכיוון שלא ניתן לבלות יום שלם בלי שירותים ובטח שלא בלילה אז הזמנתי אינסטלטור. בעלת הדירה כתבה שאני אשא בהוצאות מכיוון שהזמנתי על דעת עצמי אינסטלטור ולא מטעמה. הנה מה שרשום בחוזה: המשכיר מתחייב לתקן כל פגם או קלקול עקב שימוש סביר במושכר תוך 24 שעות מרגע קבלת הודעת SMS או פקס בנוסף רשום שבמידה והמשכיר לא מתקן תוך הזמן הנקוב, השוכר רשאי לתקן זאת על חשבון הצד השני כל עוד הודיע לו מראש בהודעת SMS או פקס על כך ועל העלות הצפויה. השאלה שלי היא כך: האם הם חייבים להחזיר לי על התיקון שנעשה על ידי אינסטלטור שהזמנתי אחרי 10 שעות שלא קיבלתי מענה ולפי החוזה התיקון היה אמור להתבצע עד עשר וחצי בבוקר וגם מכיוון שלא ניתן לחיות בדירה ללא שירותים? האם אני יכול לקזז בעצמי מהמחאה שהיא עתידה לקבל על הסכום ששילמתי? יש בידי קבלה על התיקון
על פניו בעלת הדירה צודקת כי ההסכם מדבר על 24 שעות
יחד עם זאת לא ניתן להותיר אותך ללא תיקון של שירותים ולכן כדאי לשלוח הודעת קיזוז ולקזז את התשלום מהשיק שאתה שולח
יש סיכוי סביר שהדבר יוביל למחלוקות ולכן אם מדובר בסכום לא גדול כדאי לחלוק את ההוצאה עם בעלת הבית
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דרורית מלינרסקי, משרד עורכי דין
053-7105242
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב , ככלל במקרים כגון אלו יש לעיין בחוזה השכירות . לאחר מכן ניתן ליעץ לך באופן אחראי ויסודי כיצד לנהוג . ככל שתרצה להרחיב בנדון - משרדי ישמח לסייע. עו״ד דרורית מלינרסקי - מנהלת הפורום . ...
המשך תשובה