שלום רב. המעסיק שלי כבר מספר חודשים לא מפריש כספי פנסיה לקופה (למרות שבתלוש השכר כן יורד) פניתי מספר פעמים למנהל החשבונות של החברה ולעוזרת מנכ"ל בעניין ונאמר לי שנשלחו שיקים לסוכן הביטוח. לאחר בדיקה ישירה מול חברת הביטוח התברר לי כי לא הייתה הפקדה מחודש ספטמבר 2016 ועד להיום (7.6.2017) האם עליי לכתוב מכתב למעסיק בגין עניין זה? אם כן, מה עליי לכתוב? תודה מראש.
לעתים קורה שכספים שמועברים לקרן הפנסיה בלא דו"ח פירוט אינם משויכים כראוי ובמקרה כזה יש לקבל הנחיות מקרן הפנסיה לגבי הנתונים הנדרשים לה לצורך שיוך הכספים כראוי לקופת העובדת ולצרף את העתק התשלום.
כאשר מעסיק אינו מפקיד לפנסיה במועד קמה גם לעובדת וגם לקרן פנסיה עילת תביעה נגד המעסיק. חובת קרן הפנסיה או חברת הביטוח לשלם לעובדת את המגיע לה גם אם המעסיק איחר בתשלום. לכאורה חברת הביטוח וקרן הפנסיה הם אלו שזכאיות לפיצוי בגין האחור בתשלום. אולם אם העובדת נפגעת באופן כלשהו היא זכאית לפיצוי מהמעסיק או מקרן הפנסיה וחברת הביטוח. כאשר מדובר בתופעה והמעסיק לא מפקיד לכלל העובדים ניתן להגיש תובענה ייצוגית נגד המעסיק או נגד קרן הפנסיה וחברת הביטוח.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר