שלום, לפני מספר שנים התחלתי לעבוד כשכירה בחברה ציבורית. יועץ פנסיוני מטעם סוכנות ההסדרים שעבדה עם החברה החתים אותי על טופס חיתום לפיו אני והמעביד עושים הפקדות חודשיות מהמשכורת לקרן פנסיה. שנה מהיום בו התחלתי לעבוד החברה נקלעה להקפאת הליכים באותו היום גם פוטרתי בהמשך לחברה מונה נאמן והיא עברה פירוק. היום, שלוש שנים אחרי שפוטרתי הסתבר לי כי המעסיק לא ביצע לי הפקדות לקרן הפנסיה עבור החודשיים האחרונים לעבודתי בחברה. רציתי לדעת כיצד היה על סוכנות ההסדרים הפנסיוניים להתנהל בהקשר זה בדגש על הנקודות הבאות: 1. מה הפעולות שעל סוכן הביטוח לבצע במקרה שהמעביד הפסיק לבצע הפקדות לעובד? 2. במידה והמעביד הפסיק לבצע הפקדות לעובד והעובד המשיך לעבוד מה הפעולות שסוכן הביטוח צריך לבצע? 3. במידה והחברה נכנסה ללהקפאת הליכים/ פשיטת רגל / פירוק, כיצד סוכן הביטוח אמור לדעת זאת ? 4. מה הפעולות שעל סוכן הביטוח לבצע במקרה שנודע לו כי החברה בה מועסק העובד נכנסה להקפאת הליכים/ פשיטת רגל / פירוק? 5. מה האחריות או המחויבות של סוכנות ההסדרים כלפי העובד לאחר שהחתימה אותו טופס החיתום אם יש בכלל? תודה, ניבר
בנסיבות בהן המעסיק נקלע להליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל או פירוק) רשאי העובד לקבל את ההפקדות פנסיוניות שלא שולמו מהביטוח הלאומי. כאשר המעסיק לא פתח עבור העובד הסדר פנסיוני כלל רשאי העובד להגיש תביעת חוב ולקבל פיצוי עבור ההפקדות בשנה האחרונה. ובמקרה בו נפתח הסדר פנסיוני שלא שולם על קרן הפנסיה או חברת הביטוח להגיש תביעת חוב כדי לקבל את הכספים שלא שולמו עד תקרה הקבועה בחוק ביטוח לאומי. לכן, כאשר לעובד יש הסר פנסיוני עליו לפנות בכתב לגוף המוסדי שביצע את ההסדר (קרן פנסיה או חברת ביטוח) ולדרוש שיגיש עבורו תביעת חוב. במקרה כזה מומלץ להגיש את תביעת החוב באמצעות עו"ד מומחה בהגשת תביעות חוב כדי לוודא לא לאבד זכויות שאפשר לתבוע.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר