פוטרתי לאחרונה בתהליך כושל מתחילתו ועד סופו של הפיטורין . המעביד לא צייד אותי בטופס 161 אלא נתן לסוכן הביטוח לטפל בנושא. חודש ימים חלפו והטפסים טרם הגיעו לחברת הביטוח .כאשר אני מתקשרת למעסיק הוא "מגמגם" ומספר סיפורים.(רו"ח בחו"ל ...),כאשר התקשרתי לסוכן הביטוח כדי לודא היכן הדברים עומדים הוא ענה לי "שהוא לא עובד אצלי".מצבי הכלכלי דחוק משום שגם החלק היחסי של הפיצויים מהמעסיק לא קיבלתי.אני חסרת אונים.אנא ענה לי בדחיפות.אני חשה שהמעסיק שם לי מקלות בגלגלים.
עם סיום העבודה יש לוודא שהכספים בהסדר הפנסיוני עוברים על שמך. הדבר נכון גם לגבי הכספים הצבורים בסעיף התגמולים וגם לגבי הכספים הצבורים בסעיף הפיצויים. לשם כך יש להודיע בכתב לחברת הביטוח או קרן הפנסיה על הדרישה להעביר את הכספים על שמך ולספק את המסמכים הנדרשים לכך. יש לוודא שמקבלים אישור כתוב שהכספים עברו על שמך. במקרה בו נתקלת בבעיה להעביר את הכספים על שמך יש לפנות למחלקת פניות הציבור של הממונה על שוק ההון ולייעוץ משפטי. תקנה 5 לתקנות תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (העברת כספים בין קופות גמל), תשס"ח-2008 קובעת שיש להעביר צבירה בין קופות בתוך עשרה ימי עסקים מהיום שמוגשת בקשת העברה מפורטת, חתומה ומלאה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר