שלום, עבדתי אצל מעסיק שנה ו9 חודשים. במשך שנה ו3 חודשים ירדו מתלוש משכורתי סכומי כסף המיועדים לקופת הפנסיה. לאחר התפטרותי, התחלתי לעבוד במקום אחר וכששאלו האם יש לי קופת פנסיה על מנת להמשיך להפקיד לקופה הקיימת עניתי בחיוב. מבירור עם קופת הפנסיה, הפקידו עבור חודשיים בלבד מתוך שנה ו 3 חודשים. כאשר דיברתי עם המעביר, נאמר לי שנפלה טעות ושעוד השבוע יכנס כל הסכום. עברו מאז חודשיים ולא נכנסה לקופת הפנסיה שלי אפילו אגורה. כתבתי מכתב התראה לפני תביעה ושלחתי בדואר רשום (האם חייב אישור מסירה? או שמספיק דואר רשום רגיל?) נתתי התראה של 14 יום מקבלת המכתב. עדיין אין הפקדה ואפילו לא יצרו איתי קשר. עכשיו עליי לפנות לבית משפט לתביעות בדיני עבודה? מה עלי להביא איתי לבית המשפט? והאם אני זקוקה לעו"ד שייצג אותי?
מומלץ לפנות לייעוץ משפטי שכן החל משנת 2008 יש חובה לכל מעביד להפקיד לפנסיה בהתאם לשיעורים הקבועים בצו ההרחבה בדבר פנסיה חובה. זאת כאשר אין למעסיק חובה מכוח הסכם קיבוצי או צו הרחבה המקנה זכות טובה יותר לעובד. כאשר מעביד אינו מפקיד לפנסיה קמה לעובד עילת תביעה נגד המעביד. גם אם לא נפתח הסדר פנסיוני (קרן פנסיה או ביטוח מנהלים) וגם אם נפתח הסדר פנסיוני אך אינו משולם, העובד רשאי להגיש תביעה אישית לבית הדין לעבודה ולתבוע את ביצוע ההפקדות. כאשר המעביד מנכה משכרו של העובד ואינו מעביר את הכסף לקרן הפנסיה, מדובר בעבירה פלילית. כאשר מדובר בתופעה והמעביד לא מפקיד לכלל העובדים ניתן להגיש תובענה ייצוגית נגד המעביד.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר