שלום, קניתי מכשיר פלאפון חדש ב18.9 בחנות היבואן -סמסונג ישראל, כבר באותו ערב הרגשתי שהמכשיר מתחמם יתר על מידה. ב19.9 הגעתי לסניף בשעות הבוקר בטענה שהמכשיר מתחמם, הם הציעו לי להמתין מספר ימים במסגרת ה14 יום שבהם הם יכולים להחליף לי את המכשיר על מנת לאמת שאכן המכשיר מתחמם יתר על מידה. כבר באותו ערב המכשיר נכבה ולא נדלק. יש לציין שלא הספקתי להתקין בו שום אפליקציות מעבר לאפליקציות שכבר מותקנות ברכישת המכשיר (גוגל, ווצאפ ופייסבוק). מיד יום למחרת, ב20.9 ב9:00 בבוקר כבר התייצבתי בסניף בטענה שהמכשיר כבה ולא נדלק. הם לקחו את הפרטים שלי ושלחו את המכשיר לבדיקת מעבדה. ב24.9 קיבלתי תשובה מהמעבדה שהמכשיר נמצא תקין בבדיקות שערכו ושאני רשאית לאסוף אותו מהסניף. וכך עשיתי. ב26.9 בערב המכשיר כבה בשנית וזאת לאחר שכביכול הוא נמצא תקין בבדיקות שערכו -יש לציין ששוב, אני לא התקנתי שום אפליקציות חדשות, לא הספקתי אפילו את התמונות בווצאפ לא שחזרתי. ב27.9 בשעות אחר הצהריים הפקדתי את המכשיר פעם נוספת במעבדה בסניף, הפעם כבר ביקשתי שיחליפו לי את המכשיר במסגרת ה14 יום כפי שאמרו לי אך הם סירבו בטענה שקודם כל הם צריכים לאמת את הבעיה במעבדות. עבר שבוע, ולא נמצאה כל בעיה והמכשיר נמצא תקין. אני סירבתי לקבל זאת ודרשתי מכשיר חדש. דיברתי עם שירות הלקוחות שלהם והם בתגובה אנו לי שאין כל בעיה עם המכשיר ושהם מסירים כל אחריות והפנו את הבעיה למקורות אחרים כמו סלקום, אפליקציות ועוד. דיברתי עם מנהל שירות הלקוחות שהוא בעצמו סיפר לי שהמכשיר האישי שלו נמצא תקול אחת לשבוע וחזר שוב ושוב שהמכשיר נמצא תקין. לאחר מכן שלחתי מייל לפניות הציבור של סמסונג חזרה אלי נציגה מטעמם שלא רק שגיבתה את שאר הנציגים שדיברו איתי אלא גם הוסיפה על דבריהם וטענה שהטכנאי בלחיצת כפתור רגילה הצליח להדליק את המכשיר וזאת לאחר שאני, קרוביי ואפילו מנהל סניף סמסונג בכבודו ובעצמו לא הצלחנו לעשות זאת. היא אף המשיכה לטעון שאין להם מושג כזה באחריות "14 יום" ושאין לה מושג למה בסניף השתמשו במושג כזה. יש לציין שמאז רכישת המכשיר עברו 23 ימים! אך אצלי המכשיר נמצא ימים בלבד האם יש כאן עילה לתביעות קטנות? בנוסף בזמן הזה פניתי למועצה להגנת צרכנות, האם לחכו שהם יענו לי או לגשת לתביעה קטנה?
שלום רב
חשוב לבדוק את תנאי הסכם הרכישה במקרה זה. נראה שעל פניו לכל הפחות אחריות יצרן קיימת ויש לפנות לחברה באמצעות עו"ד מטעמך. תביעות קטנות הינה אופציה נוספת אך בטרם הגשת תביעה הייתי ממליץ שעו"ד מטעמך יבדוק את תנאי הסכם הרכישה, הראיות וכד'.
אתה מוזמן לפנות למשרדי לצורך השלמת פרטים והמשך בדיקה, בדרכים המקובלות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מזל טוב! ככלל עדיף שאראה את ההסכם. ניתן במקרים מסוימים להקיש לפיצוי המוסכם שרק צד אחד זכאי לקבל בנסיבות מסוימות. גיא...
המשך תשובה