אני עומדת מול סיטואציה לא פשוטה. סגרנו עם צלמים ליום חתונתנו המתקרב ובא. כאשר נחתם חוזה רישמי ובו סעיפים לביטול חוזה ומקדמה של 1000 שח (עליה יש לי קבלה כמובן) לפני כחמישה חודשים. כעת לאחר התנהלות חברת הצילום, החלטנו שאנחנו לא מרוצים (בלשון המעטה) מהסיבות הבאות: התחמקויות מטלפונים, התחמקויות מקביעת פגישות והגעה למשרד וממפגש עם צוות הצילום שלנו (!) ותירוצים. והרבה. עכשיו אסביר לעומק: היום ישנו טרנד צילומי הזוגיות. הרגשנו שהכי טבעי לקבוע עם הצלמים שעתידים לצלם אותנו ביום חתונתנו שיצלמו גם את צילומי הזוגיות. ברצוני לומר שעד ליום הצילומים (כשאנחנו עם הצלם פנים אל פנים, לבושים ,מאופרת והכל) לא נאמר עד אותו רגע שהוא אינו מתמחה בצילומים אלו. חשוב לציין שבאנו לבושים ממש כחתן וכלה ושארגונים אלו עלו לנו המון! לצורך הענין כמעט 2000 שח!. כששוחחנו עם הצלמים להוסיף את הצילומים ל"חבילה" שלקחנו כבר, הסברנו כי אנחנו נורא רוצים להצטלם אבל מבחינה כלכלית הסכום שהם דורשים (1750 שח) אינו עומד בתקציב. לאחר מספר ימים הם חזרו אלינו ואישרו 50% הנחה שהם 875 שח. לאחר קבלת התמונות, הזדעזענו (שוב, בלשון המעטה) מן התמונות שקיבלנו. ראשית קיבלנו מעט מאוד תמונות (250) כאשר מתוכם 70 תמונות היו בסדר ועוד איכשהו מחמיאות. בעקבות כך, התקשרנו אליהם לקבל הסבר ולהביע אכזבתנו מן התוצאה. במקום לקבל תשובה עניינית, ראשית דיברנו עם מנהלת הסטודיו (כי להשיג את בעל הסטודיו פשוט בלתי אפשרי) והיא אומרת לי שהיא טסה לחו"ל ולא תהיה בשבועיים הקרובים.. ובמקום לדאוג שזה יטופל כי הרי לא מדובר כאן בכמה ימים אמרה לי להמתין. במשך השבועיים הללו מתהפכת הבטן בכי ללא הפסקה ואכזבה ותסכול.יום שישי האחרון קיבלנו שיחה (לשם שינוי מבעל הסטודיו) וקיבלנו תירוצים כמו: "לא נתתם לי יד חופשית", "אני חושב שהתמונות מהממות "(יש לי את חומר הגלם המלא),"מה אני אשם שהשיער והאיפור שלך לא הצטלמו יפה?", "מוכן לתת לכם יום ניסיון עם צוות החתונה שלכם בתשלום(!) נמוך כדי שתהיו רגועים"," ביקשתם שאצלם אתכם עם האביזרים שהבאתם ולא הגעתי לידי ביטוי בגלל זה". ואז דיבר על מדיניות ביטול. כאן כבר באמת חשכו עיניי. בחוזה ישנו סעיף שהחל מ60 יום לפני החתונה הביטול יעמוד על קנס של 70% משווי העסקה. (10400 שח ללא צילומי הזוגיות).אמר שיעשה טובה ויורד את זה ל30%! .במקביל כמובן שהתחלנו לגשש בניסיון למצוא צלם חלופי לפני שנבטל את החוזה מולם כדי שלא נישאר קירחים מכאן ומכאן. שאלתי:לא מעונינים לשלם אף לא שקל אחד בעקבות מה שקרה ובעקבות התנהלותם. את התשלום עבור צילומי הזוגיות קיבלו אותו יום במזומן (בתום הצילומים). מזכירת הסטודיו העיזה לציין כי ראתה שחיפשנו צלמים אחרים (יש לי את זה במייל רשום) האם ניתן לבטל את החוזה ולקבל חזרה את המקדמה? והכי חשוב איזו אסמכתא לביטול חוזה עליי לדרוש? *מחר מגיעים לשם לפגישה להודיע על ביטול.. אשמח לתשובתכם המהירה!! תודה!!
לירז שלום,
בשאלתך עולה מספר פרטים חסרים וביניהם מתי נסגרה העסקה באיזה אופן, מה שולם בדיוק, כמה עוד נותר לשלם, מה כתבו במדויק בהסכם ביניכם, אין ספק שיש לבחון את החוזה לאור חוק הגנת הצרכן מגביל את גביית דמי הביטול, אולם יש לבחון לפני זה את מלוא ההסכם ביניכם.
מוצע לפנות למשרדנו להמשך פרטים ובדיקה בדרכים המקובלות
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב הגננת מחויבת להעביר את ההסכם וככל שלא העבירה אותו המדובר בהתנהלות המנוגדת לחוק הגנת הצרכן. יש לשים לב כי היא תטען שקיבלתם אותו ולכן צריך לגבש ראיות לכך שאתם מבקשים החוזה והיא לא מאפשרת קבלתו...
המשך תשובה