שלום רב, אני צריכה ייעוץ. רשמתי את הבת שלי לגן השנה ואחרי כמה ימים הבנתי שהם דורשים מהבת שלי שרק בת שנתיים דרישה מוגזמת מאד (להפסיק לזמזם בשעת הארוחה). היא מזמזמת כשהיא אוכלת מאז שנולדה, זה אפילו לא משהו מודע והיא מביעה את שמחת החיים וההנאה שלה מהאוכל בדרך הזאת. מדובר בגן אנטרופוסופי כשבשעת האוכל כולם צריכים להיות בשקט. אבל יש הבדל תהומי בין לא לדבר בשעת האוכל לבין להפסיק זמזום ילדותי ולא מודע. שלא לדבר על זה שזה נוגד את כל השיטה האנטרופוסופית (לא להעיר ילד מ"תודעת החלום" וכו' לא אכנס לכל התורה אבל אמרו לי גננות באותה שיטה שזה נוגד את כל התורה האנטרופוסופית. הגננות בעיקר רוצות שיהיה שקט ופוחדות שהזמזום של בתי יגרום לאחרים להרעיש). בכל אופן, ניסיתי לדבר אל לבן של הגננות, להסביר שזה משהו בכלל בלתי מודע ואמרתי להן שבתור אמא שלה אני יודעת בוודאות שזה יהיה טראומתי עבורה וללא הועיל. הן מתעקשות שהיא צריכה "ללמוד להיות בשקט". אני מרגישה שהן אטומות לצרכיה של פעוטה בת שנתיים שמיום שנולדה הזמזום זה חלק בלתי נפרד מהאכילה שלה. (כשהם אמרו לה להיות בשקט, היא פנתה אלי ואמרה לי - "אבל אני בשקט"... היא פשוט לא מודעת שהיא אפילו עושה את זה ואני לא רואה שום סיבה בעולם להתערב בזה, להפך. זה אולי יכול לגרום לה להרגיש אשמה מההנאה מאוכל, לא יודעת...!). אני בהלם מהסיפור הזה ומרגישה מרומה כי נוגד לגמרי את מה שחשבתי שיהיה בגן. החלטתי בלב כבד שאני אאלץ להוציא את הילדה משם. השאלה היא אם במקרה כזה (רק כשבוע מתחילת השנה) לפי החוזה כתוב שאם מוציאים ילד מהגן או מבטלים הרשמה כבר מיולי, אני צריכה לשלם קנס של חודשיים מיום עזיבת הילד את הגן...??? זה יוצא כמעט 6000 ש"ח...! השאלות שלי הן: א. מבחינה כללית: הייתי בטוחה שתהיה תקופת חסד כלשהי, אבל לפי החוזה שלהם, אין. האם החוק שמאפשר תוך 14 ימים לבטל עסקה אינו תקף במקרים של גן? זה בסה"כ מקום חדש ואם אני רואה התנהלות שאינה לרוחי, אין לי אפשרות להתחרט בלי לשלם קנס דרקוני? ב. מבחינה ספציפית למקרה זה: החלטתי להוציאה רק בגלל הסיבה הנקודתית הזאת שאני לא רוצה שיתערבו בהתפתחות בריאה וטבעית שלה וייגרמו לה טראומה בגלל גחמה של הגננות. האין זאת עילה מספיק טובה? זה מעבר להפסדים כספיים גדולים גם ללא הקנס הענק. של 3,000 ש"ח שאני משלמת לספטמבר והיא כבר כמה ימים לא הלכה והיא גם לא תחזור לשם. ומקדמה של כמעט 2,000 ש"ח כשרשמתי אותה. שלא לדבר על אבדן ימי עבודה בחודש הזה, בתהליך הקליטה שלה בגן החדש, וגם המאמצים עכשיו שכרוכים במציאת גן חדש. הכל בגלל דרישה לא הגיונית מבתי. מה אתם יכולים לייעץ לי לגבי זה? תודה! רוני
היי רוני
כדי שאוכל להשיב תשובה מלאה יש צורך לבדוק את תנאי ההסכם.
לאחר שתנאי ההסכם יבדקו ניתן לבדוק את ההתייחסות של חוק הגנת הצרכן לעסקאות מעין אלו.
את מוזמנת ליצור עמי קשר בכל שאלה נוספת.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
כתוב בסעיף הביטולים: הורה המוציא את ילדו מהגן במהלך השנה, עד לתאריך 31/03/2015 כולל, יחויב בשכ"ל של חודשיים (שני חודשים) נוספים החל מהיום האחרון בו ביקר הילד בגן .
השאלה היא אם לאור הבעיה הספציפית שיש לנו (התערבות בהרגלי אכילה של ילדה שגם ככה קטנה ורזה לגילה) יש לי עילה לבטל בלי תשלום של הקנס.
וגם אם בלי קשר לזה, האם זה חוקי שאין פה תקופת נסיון או אפשרות לבטל עיסקה תוך 14 ימים?
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בוקר טוב יאן, על מנת שנוכל לסייע עליך, עלינו לקבל את כל המסמכים הרלבנטיים, ההסכם לרבות ההקלטות וההתכתבויות ביניכם. אתה מוזמן לפנות למשרדנו לצורך השלמת פרטים והמשך בדיקה, בדרכים המקובלות....
המשך תשובה