שלום, לפני כשלושה שבועות חברה של אחי סגרה עסקה בסלון כלות, העיסקה כללה שמלה מן הקולקציה הקיימת+השכרת חליפת חתן. המעמד חתימת ההסכם נתנה מקדמה ע״ס 2,000 שח, כאשר העיסקה הכוללת עומדת על סכום של 5,500₪. ישנו סעיף בחוזה באומר כי במקרה של ביטול עיסקה לא תוחזר המקדמה ואף על המבטל לשלם את מלוא ההזמנה, דהיינו 5,500 שח. לצערי, אחי וחברה שלו החליטו לבטל את החתונה, הם ביקשו לבטל את ההזמנה, רק לאחר שחסרה של אחי כתבה במייל כי החתונה בוטלה וכי היא מתחייבת לא לקחת שמלה במקום אחר, בעלת הסלון הסכימה לוותר על ה-3500₪, אך לא מוכנה להחזיר את המקדמה. לאחר יומיים נשלח אליה מכתב נוסף שבו נאמר לבעלת הסלון כי לאחר התייעצות עם עורך דין עליה להחזיר את מלוא המקדמה (הרי שלא עברו 14 יום ממועד העסקה, והסעיף בחוזה אשר לא מאפשר לבטל את ההזמנה מפר את החוק להגנת הצרכן) וכי עליה להפקיד תוך זמן מסויים את הכסף לחשבון. יום אחרי קיבלנו תשובה מעורך דינה (שהוא במקרה גם בנה) וכי לא רק שהמקדמה לא תוחזר, אלא יש לשם תוך 10 ימים את היתרה של ההזמנה וכי לא תינתן התראה נוספת. השאלה שלי היא האם כל אחד יכול לנסח חוזה כראות עיניו? והאם החוק להגנת הצרכן באמת מגן עלינו במקרה הזה? איך עלינו לפעול משלב זה? באמת עלינו לשלם עבור שמלה שבסך הכל המתינה שבוע וחצי שאפילו מידות לא נלקחו!!! אנא תשובתך בהקדם..
שלום הילה,
הסכם השכירות אינו בפני ולכן לא אוכל לתת ייעוץ פרטני. ככלל, אכן יש הגנה ,
אך לגופו של עניין אינני יודעת אם הזמנים/הצדדים הסכימו על תנאים אחרים.
עו"ד שמטפל לכם בעניין יש את החומר בפניו וידע לייעץ לכם מהותית.
בהצלחה,
רויטל זהר ירון, עו"ד ונוטריון
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב הפרה יסודית הינה הפרה מהותית של ההסכם שלא תוקנה תוך 14 יום או תוך פרק זמן אחר (תלוי הסכם). במקרה זה מדובר על פרק זמן ארוך של שנתיים אולם חשוב לבדוק את תנאי ההסכם, נסיבות המקרה ולאבחן האם מדו...
המשך תשובה