שלום רב,לפני כשנה וחצי עברתי דירה הייתי בעירית ראשון על מנת להסדיר את טופס 4 וקבלת גמר הבית טופס 5 , במהלך החודשים עד לפני כחצי שנה קיבלתי חשבון ארנונה ומים לשלם בחצי שנה אחרונה גילתי כי אני לא מקבלת שוברי תשלום כתושבת נאמנה שלחתי את בתי לעיריה לבדוק את הנושא במניב ראשון, התברר כי הם שולחם את החשבונות לבית הישן נאמר להם שאנחנו מבקשים לשנות כתובת נאמר לנו רק במחלקת ארנונה וזה יעבור באופן אוטמטי וביקשנו שובר לתשלום החוב ואכן קיבלנו בתי ירדה באותו היום למחלקת ארנונה וביקשה לדעת למה הכתובת לא עודכנה , ואם יש חוב בארנונה נאמר לה ע"י הפקידה שעכשיו היא תטפל בשינוי כתובת ויש חוב על ספטמבר אוקטובר 2017 וישלח לכתובת הנכונה כאשר הכול נעשה בזעם ע"י פקידת העיריה וכאשר בתי שאלה אותה אם יש חוב נוסף שתביא לה דרישת תשלום נאמר לה שלא, כעבור שבוע אני מקבלת מהבנק בלי שום התראה נוספת כי עיקלו לי את כול חשבונות הבנק בגלל חוסר תשלום של דוח חודש ע"ס 2000שח לחודש אפריל מאי כאשר לא הגיע לכתובת החדשה אלא לישן אני משערת בלי לשלוח מכתב התראה כמו שהחוק מציין מיותר לציין את כול עוגמת הנפש שעברתי כי כשהגעתי לעיריה לטפל בנושא העיקול ולשלם את החוב התברר שלא תיקנו במערכת את הכתובת כי ההורים צריכים להגיע , ולא הבת שלי וזה לא מה שנאמר על ידי הפקידה בעיריה אני מבקשת את החוק שאומר שצריך לשלוח מכתב התראה לפני עיקול על מנת לתבוע בתביעות קטנות ואם יש לי סיכוי? תודה
שלום רב,
על פניו נראה כי הרשות שלחה דרישת תשלום אך לכתובת הלא נכונה. והשאלה היא, האם עדכנתם את הכתובת כדין לפני שבוצעו הליכי הגבייה. מהסיפור אני מבין שהכתובת לא הותקנה בהתאם לנהלי הרשות המקומית ולכן לכאורה הרשות פעלה כדין. יחד עם זאת, נראה כי מדובר ברשלנות של עובדת העירייה אשר ידעה כי הכתובת שונתה ולא פעלה לעדכון - בעניין זה ניתן להגיש תביעה נגד הרשות ברשלנות ולטעון לפגיעה בשם הטוב ועוגמת הנפש שנגרמה. הסעיף בפקודת המיסים שדורש התראה הוא סעיף 4.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר