אלי שלום רב, האם במקרה של שימוש בלחן יצירה במסגרת קמפיין פרסומי יש צורך להסדיר רכישת זכויות גם במילות היצירה (בעלי זכויות שונים) או שדי בהסדרה הזכויות על לחן היצירה מול בעל הזכויות הרלוונטי?לכאורה מדובר בשתי זכויות נפרדות ואין מה לכרוך בניהן אך רוצה לוודא שזה אכן המצב המשפטי התקין.
רעות שלום רב,
דעתי המקצועית היא כי יש צורך בהסדרת הרישיון גם מול כותב הטקסט המקורי - גם אם לא עושים בו שימוש בפרסומת. זה המצב במרבית מדינות העולם מאז ומתמיד.
ככל שאני מעודכן בנושא, העמדה של אקו"ם בנושא הזה השתנתה לפני כעשור לגבי יוצרים מקומיים, וזאת על בסיס העובדה שעל פניו חוק זכות יוצרים החדש משנת 2007 מתייחס לטקסט וללחן כאל שתי יצירות נפרדות ולכן למיטב ידיעתי עמדתה של אקו"ם היא שאין צורך באישור של בעל הטקסט המקורי. כאמור - דעתי היא שונה, ואני מציע שתפני לאקו"ם לשמוע את עמדתם בנושא זה.
איני יכול להמשיך ולהרחיב בנושא זה במסגרת הפורום הזה למרות שישנן נסיבות ספציפיות של האופן בו נוצר שיר שיכולות להשפיע על הקביעה הנ"ל. בכל מקרה אני מציע לנקוט משנה זהירות בנושא זה מאחר וליוצר הטקסט המקורי יש זכויות נוספות (כגון הזכות המוסרית) שמכוחן הוא עלול לדעתי להתנגד לשימוש בלחן לצרכי פרסומת גם אם אין לו זכויות יוצרים בלחן כשהוא לעצמו.
בברכה,
עו"ד אלי נחום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אלי נחום
053-9428587
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מקסים שלום רב, התשובה במילה אחת היא: לא!!! שימוש בשיר לפרסומת או להשמעה לצרכי רווח (או בכלל להשמעה גם לא לצרכי רווח) מצריך אישור של יוצרי השיר ללא קשר לשאלה אם הזמר ששר אותו חי או מת. שימוש ב...
המשך תשובה