שלום, אני מעצב גרפי, עצבתי אפליקציה ללקוח (הלקוח הוא מקשר ביני לבין החברה הסופית), האפליקציה עומדת לצאת לשוק. אני סיפקתי את התוצרים ומועד התשלום עבר ולא קיבלתי את התמורה. האם במקרה כזה אני יכול למנוע את העלאת האפליקציה מכיוון שמדובר ביצירה שלי שלא קיבלתי תמורה עליה? ואם כן איך אני עושה את זה? האם אני פונה רק ללקוח המקשר שעימו נערך ההסכם או גם לחברה הסופית שהתקשרה עם הלקוח שלי? תודה תומר השב
תומר שלום רב,
על מנת לענות לך על שאלת במדויק צריך לבדוק את ההסכם (או הזמנת העבודה או כל מסמכים ומיילים שהוחלפו ביניכם). באופן כללי ומבלי להתייחס למקרה הספציפי שלך אני יכול להגיד כך: אם לא שילמו לך על האפליקציה ייתכן שיש לזכותך עילה לביטול ההתקשרות עם הלקוח ובמקרה כזה אף אחד לא יוכל לעשות שימוש באפליקציה אלא אם תתן לכך את הסכמתך. מנגד חשוב לציין שכל עוד ההסכם עם הלקוח לא בוטל הרי שלזכותך עומדת רק עילת תביעה כספית לתשלום חובו אליך.
בגדול, אני חושב שאתה צריך להזדרז ולשלוח מכתב התראה הן ללקוח והן לחברה הסופית שהתקשרה איתו ולהזהיר אותם שאם התשלום המגיע לך לא יבוצע בתוך 48 שעות הרי שאתה תבטל את ההתקשרות עם הלקוח, תאסור עליהם לעשות שימוש באפליקציה ואף תדרוש מהם פיצוי על הנזק שנגרם לך.
יש סיכוי גדול שמכתב כזה יעשה את העבודה והתשלום ישולם לך במהירות על ידי הלקוח.
בהצלחה,
עו"ד אלי נחום
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אלי נחום
053-9428587
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ירון שלום רב, על מנת לענות על שאלתך עלי לקבל פרטים נוספים בכל הקשור לנסיבות העניין, מה שחורג ממסגרת הפורום הזה. אתה מוזמן להתקשר אלי ואשתדל לעזור מעבר לנ"ל. בברכה, עו"ד אלי נחום...
המשך תשובה