אני עובדת כ6 שנים בחברה כמנהלת שיווק ומכירות, חוזה העבודה מגדיר (עפ"י בקשתי) את עבודתי כעובדת שמקבלת 20% על כל לקוח וכן 300 ₪ הוצאות. לאחרונה החברה נמצאת בקשיים ובעליה לא העביר את העמלות המגיעות לי מלקוחות שהבאתי (כשלושה חודשים), ביקשותי החוזרות ונשנות נדחו שוב ושוב.. משאיימתי לתבוע את תשלומיי הגיב בעל החברה כי הוא לא מעוניין לעבוד איתי יותר וכי אני יכולה ללכת לאן שאני רוצה(השיחה מוקלטת). אציין כי על אף הגדרת חוזה העבודה בנינו לכך שאין בנינו יחסי עובד מעביד , תנאי ונתוני העבודה מצביעים ע"כ שכן התקיימו התנאים ליחסי עובד מעביד .שאלותיי :1- האם אוכל לתבוע פיצויים? 2- איך מחשבים את הפיצויים אם השכר השתנה לפי העמלות מלקוחות ? 3- מהם הרכיבים הנוספים אותם אפשר לתבוע? 4- האם אפשרי להוסיף תשלומי שכר והלנת שכר? 5- האם ישנה חובת הודעה / התראה לפני תביעה והאם הודעת SMS או הודעה שנשלחת בפקס או במייל קבילה? אודה על תשובות מפורטות
גלית שלום,
נראה כי הנך זכאית לתבוע פיצוי הלנת שכר (ככל שבחוזה העבודה אין התניות כלשהן בקשר לזכאותך לעמלות או אופן תשלומן) - חשוב מאוד לקרוא את חוזה העבודה שלך בעיון רב. כמו כן הנך זכאית לתבוע פיצויי פיטורים ודמי הודעה מוקדמת.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר