שלום, לגבי מחלוקת ראשונים לגבי ילד של אישה ובועלה, האם מדובר בספק מדרבנן מכיוון שחלק מהראשונים קבעו שהילדים של אישה ובועלה שהתחתנו כדת משה וישראל (לאחר שהתגרשה מהראשון) לא יהיו ממזרים מדרבנן כלל? תודה
שלום רז
עיין בפד"ר בתיק 74560/2 מבית הדין הרבני האזורי אשקלון, פורסם במאגרים משפטיים.
מסקנתם שם היא
סוף דבר, כמה נימוקים יש כדי להתיר את המבקשים לקהל:
בעניין בן הסוטה יש מחלוקת ראשונים האם יש תקנת חז"ל לעשותו ממזר מדרבנן.
גם הראשונים הקובעים כי יש תקנה כזו, יש מקום רב לומר כי היא נתקנה רק כאשר הקשר בין האישה לנטען נעשה בדרך של נישואין.
הנאמר לעיל הוא רק כאשר ישנה ראיה ברורה כי האישה הוגדרה כסוטה, אולם אם היה הדבר רק בגדר ספק, רבים מן האחרונים קבעו כי אפילו המחמירים אינם קובעים כך בנידון כזה.
בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד טוען רבני אביחיל צדוק
053-9428569
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום דנית. בעקרון את זכאית לכתובה לפי הנתונים שכתבת. בהחלט יש לך עילת גירושין שעל פיה בית הדין יפסוק לחייב את הבעל בגט. ואף לכפותו לגט. יש כמה דרכים להוכיח זאת כדאי להיות מיוצגת בבית הדין הרבני על ...
המשך תשובה