שלום רב, אדם נישא שלוש פעמים. מנישואיו הראשונים נולדה בת. מנישואיו השניים נולדו שלוש בנות. לאישה השנייה היו נשוי 24 שנים ואת מרבית הונו צבר בשנותיו אלה בהן חי עם אשתו ובנותיו תחת קורת גג אחת וניהל עם אשתו משק בית משותף, למרות שלא חיו בשלום. האישה עבדה לפני נישואיה, במהלכם ולאחריהם במשרה מלאה ותרומתה לחשבון המשותף היתה גדולה. בשל רצונו להוליד בן זכר, נישא בפעם השלישית בשידוך לאישה שהייתה חולת נפש והוכרזה כשלוש שנים טרם נישואיהם כפסולת דין. דבר מחלת הסכיזופרניה ממנה סבלה לא הובא לידיעת האיש. סמוך ליום נישואין התפרצה המחלה. בני הזוג נפרדו. האישה אושפזה בבית חולים לחולי נפש וכאשר השתחררה התגוררה בבית הוריה, כך שהם לא חיו תחת קורת גג אחת, ולא היו ביניהם עניינים פיננסיים או רכושיים והיה ביניהם נתק מוחלט. לדברי אחות האישה, גם לא התקיימה ביאה. ואילו האיש לקה במחלה ממארת. כוחו לא עמד לו וגם בשל מצבה של האישה הסכיזופרנית לא ניתן היה לבצע את אקט הגירושין. גרושתו מנישואיו השניים היא זו שסעדה אותו ודאגה לצרכיו יחד עם שלוש בנותיה. על מיטת חוליו הביע את רצונו כי בנותיו תירשנה אותו ובהזדמנות אחרת אמר זאת גם לאחיו. כעבור חצי שנה נפטר (סה"כ משך נישואיו לאשה השלישית כשנה על הנייר בלבד). האב של האישה בהיותו אפוטרופוס הכריז כי משפחתם אינה מעוניינת בירושה ואף כינה זאת גזל. בהיותו אדם דתי התמצא בהלכה וידע כי נישואי בתו לאיש היא קידושי מקח טעות. האם ניתן בבית הדין הרבני לטעון לקידושי מקח טעות רטרואקטיבי? תודה רבה
שלום אור
לבית הדין הרבני אין סמכות לדון כאשר אחד מבני הזוג נפטר.
אין מי שיכול להגיש תביעה לביטול נישואין מחמת מקח טעות חוץ מהבעל שכאמור נפטר.
אם בשאלתך הכוונה היא לדון בנושא הירושה בית הדין מוסמך לדון בנושא הירושה רק לאחר הסכמת כל הנוגעים בדבר לסמכות בית הדין לדון בכך.
ליעוץ פרטני יותר תוכלו להתקשר אלי.
בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד טוען רבני אביחיל צדוק
053-9428569
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום בתאל. ניתן להשתמש בהוכחות ישנות במידה ונטענות הטענות המתאימות לכך. ליעוץ פרטני תוכלי להתקשר אלי. בהצלחה...
המשך תשובה