שלום רב, האם ניתן לתבוע בשני מישורים שונים ? אסביר: עם הצטרפותי לחברת סלולר אחרת קיבלתי בחשבונית ראשונה חיוב מופרז. מבדיקת החשבון מצאתי כי חויבתי בגין 2 קווים כאשר הסכם ההתקשרות שלי עם הנתבעת הוא לקו אחד בלבד. החיוב בגין הקו הנוסף כלל חיוב בגין מסלול, חב' גלישה וציוד מבלי שסופק כל שירות מהשלושה. לא זאת בלבד , אלא שמדובר בקו שבכלל מנוי על שירותי חברת סלולר אחרת וחויב על ידה בגין אותה תקופה. הקו כאמור אינו שלי ולא בבעלותי או שייך לי. עוד מצאתי בחשבונית חיוב בגין שירות נוסף ולטענת החברה מדובר בסכום שנדרש ע"י חב' יוניסל בגין שירות שסיפקה וביקשתי לקבל מס' טלפון לבירור מולה. מחב' יוניסל התקבלה תגובה לפיה מעולם לא נתנו שירות לאותו קו מכאן שגם לא פנו בכל דרישת תשלום לחב' הסלולר ואומר שחב' הסלולר פעלה ע"פ שיטת המצליח והוכח השקר. בטרם אמשיך אוסיף שההצטרפות נעשתה בשעה 9:00 בלילה ואומר בשעות שלאחר יום עסקים ובגין יום זה חב' הסלולר לא אמורה הייתה לגבות תשלום זאת גם משום שגם את השירותים רק למחרת היא מתחילה בלספק אותם כמו מכשיר ועוד... למחרת יום ההצטרפות ניגשתי לקחת את המכשיר כאשר יש לציין שאת המכשיר מחברת הסלולר הקודמת נמסר לה בשל חוק ניתוק זיקה. המכשיר שהתקבל היה אמור להיות לא רק חדש אלא גם תקין והנה אחרי כיממה הפסיק לפעול ודווח לחב' הסלולר. חב' הסלולר ביקשה להחזיר והיות והייתי בדרכי לחופשה הודעתי שרק עם שובי מהחופשה אגיע לתקן אותו וציפיתי שבגין אותם 12 יום בהם לא התקבל כל שירות לא אחויב בתשלום. (הרי חב' הסלולר אשמה בכך שלא יכולתי לעשות שימוש במכשיר כי מסרה מכשיר לא תקין) והתברר שגם אם לא קיבלתי שירותים בגלל שהמכשיר לא היה תקין עליי לשלם על כל אותם ימים בטענה שלא ידעו על כך שהמכשיר לא היה תקין וביקשתי לקבל דף עם פירוט שיחות לתקופה. חב' הסלולר סירבה. לאור כל האמור נאלצתי להגיש נגדה תביעה לבית משפט לתביעות קטנות. היות ומדובר ביותר מדי דברים התמקדתי בדברים הגדולים כמו: הוספת הקו והחיובים שנדרשו על לא תמורה היות וכאמור מדובר בקו שבכלל מנוי על שירותי סלקום וגם בגין בניוד שנעשה ללא כל הסכם או הוראה אחרת חתומה. נשאלת השאלה האם ניתן לפצל תביעה ולתבוע בגין הדברים הגדולים שצוינו בנפרד ובגין הדברים הקטנים כמו חיוב בגין חריגה מדקות בזמן שהשימוש במכשיר היה רק משך יום אחד מבלי מתוך 4 ימים בגינם חויבתי לאותו חודש? כאמור, המשא ומתן והסכם ההצטרפות היה בשעה 9:00 בלילה כך שביום זה לא ניתן כל שירות ורק למחרת ניתן היה לגשת למוקד השירות להשלמת ההצטרפות וללקיחת המכשיר והמכשיר אחרי כיממה שבק חיים מכאן שנותר רק יום אחד מכאן, שהחריגה מדקות שיחה הזויה לחלוטין אם לא נשכח שבגין 4 ימים כמות הדקות היחסיים מתוך מס' הדקות שעליהם סוכם יש בה כדי להספיק ליום אחד לכן גם החיוב בגין דקות השיחה אינו נכון והעובדה שחב' הסלולר מסרבת לספק דף פירוט שיחות יש בה כדי להעיד על כך שהדבר נבע מתוך כוונה להסתיר ראייה . האם ניתן בגין דקות שיחה או החיוב ליוניסל לתבוע תביעה ייצוגית בנפרד למרות שהוגשה תביעה בסוגיות המהותיות? או שברגע שהוגשה תביעה בעניין אחד כל מה שקשור לאותו עניין יהיה כלול באותה תביעה גם אם לא הוזכר אותו עניין שבגינו אני מעוניינת בתביעה ייצוגית? אודה על התייחסותך.
הייתי ממליץ לך לאגד את כל הטענות לכתב תביעה אחד. בהצלחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הייתי ממליץ לך לאגד את כל הטענות לכתב תביעה אחד. בהצלחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, ראשית הפורום עוסק בתביעות ייצוגיות ולא בתביעות קטנות. לגופו של עניין - אין הגבלה על המקרים שבהם ניתן לתבוע בגין איחור או אי הגעה של אוטובוסים. מה שעליך להוכיח הוא שנגרם לך נזק כתוצאה מכך ...
המשך תשובה