שלום רב. הנני מתגורר במושב במרכז הארץ. מזה מספר שבועות, מאז ראשית מלחמת 'חרבות ברזל', נדרשים התושבים לנוהל מצב חירום שנמסר מטעם צוות החירום היישובי בעצה אחת ובהנחיית רכז הביטחון של המועצה האזורית. בין השאר נדרש זיהוי טרם הכניסה למושב לתושבים ולאורחיהם, נאסרת הכניסה לשליחים, ונדרש עדכון יומי של פרטי עובדים קבועים באמצעות מסירת פרטיהם לנציג היישוב. מעבר לנהלים אלה התבצעו מספר שינויים במתחמי הכניסה למושב: השערים המצויים בפתחם של כבישי הגישה הציבוריים - נעולים בחלקם, שעריהן של הכניסות הראשיות פתוחים חלקית כשלמולן הוצב מכשול המקשה על גישה ישירה אליהם, והכניסה ליישוב מתאפשרת רק לאחר הזדהות למול שומרים שהוצבו בכניסות, מרביתם תושבי המקום שנקראו להתנדב. הנני מודע לרגישות התקופה ולתחושת החרדה האופפת רבים מהתושבים. עם זאת, גם בעתות חירום נדרש איזון בין צרכי הציבור לבין זכויות הפרט: הדרישה למתן פרטי זיהוי של אורחים או תושבים בפני גורמים שלא הוכשרו והוסמכו לכך כדין (הגוררת עמה מדיניות מפלה על בסיס אתני, חברתי או אחר במתן הגישה ליישוב), סגירת הגישה לכבישים ציבוריים באמצעות הקמת שערים ונעילתם, או הערמת קשיים פיזיים בכניסות שהוגדרו כראשיות – מהוות פעולות העומדות, לכאורה, בסתירה לזכויות יסוד, בהן חופש התנועה, הזכות להגנת הפרטיות וחופש העיסוק. מעבר לכך, קריאה לתושבים להחלפת גורמי מקצוע ממלכתיים בפעולות שיטור ואכיפה לוקאליות תוך עידוד פומבי לנשיאת נשקים – מסוכנת ומהווה מדרון חלקלק עד מאד. שאלתי: האם זכות האכיפה והשיטור שלקחה על עצמה המועצה האזורית ובאי כוחה (צוות החירום היישובי) מעוגנת בחוק, ובמידה וכן - מכוח איזה חוק או תקנה? אודה למענה
שלום רב,
השאלה מעניינת מאד ואף אקטואלית, אך אינה רלוונטית לפורום זה - העוסק בתובענות ייצוגיות.
למעלה מן הצריך יצוין כי, ככלל, סמכויותיה של מועצה אזורית קבועות בצו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), התשי"ח.
בברכה,
מתן
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, לא הבנתי מה העילה הנטענת. אין שום פירוט מהו העושק הנטען ומהו הקרטל הנטען. בברכה, מתן ...
המשך תשובה