לאחרונה הזמנתי שירות מחברה בינלאומית המיוצגת בארץ על ידי חברה אחרת, הרשומה ומנוהלת בארץ. באתר, תחת ההזמנה, כתוב סכום סופי ומתחתיו VAT INCLUDED ולכן הנחתי שההזמנה שלי כוללת מע"מ. לאחר קבלת השירות, שילמתי את הסכום הסופי בתוספת מע"מ מעל לסכום הכתוב בהזמנה. בתגובת החברה נכתב כי בתנאים הכללים (בקישור נפרד ומוחבא היטב בגוף האימייל), ניתן לראות שהVAT INCLUDED לא תקף לגבי ישראל וכי מדובר באתר בינלאומי המיועד לשימושם של תיירים הפטורים ממע"מ, ולכן כל המיסים שלהם כלולים בהזמנה. טענתי היא שאם תיירים לא משלמים מע"מ אסור היה להם לכתוב VAT INCLUDED וכי לא ניתן לצפות מאדם מן הישוב לבדוק את התנאים הכללים בחיפוש אחר יוצאי דופן למע"מ לאחר שנכתב בירור כי המע"מ כלול. האם ניתן לתבוע יצוגית?
מיכאל שלום
מתיאור המקרה נראה שיש מקום לבחון תביעה ייצוגית.
תוכל ליצור עמנו קשר טלפוני, או להשאיר פרטים שאוכל לחזור אליך טלפונית לייעוץ.
בברכה
עו"ד אורלי בן עמי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, בוררות פרטית אינה נוגעת לתביעה ייצוגית - שזהו נושא הפורום. לפיכך, לצערי לא אוכל לסייע. בברכה, מתן...
המשך תשובה