שלום, רכשתי מוצר חשמלי מסויים שמדי מספר חודשים מתקלקל ונדרש תיקון. במסגרת האחריות הכל היה בסדר, אך זה ממשיך גם לאחר שהסתיימה תקופה האחריות וכעת אני נדרשת להזמין טכנאי כל מספר חודשים על תיקון של אותה בעיה. הסתבר לי שהבעיה של המוצר ידועה וכל הצרכנים סובלים ממנה, עם זאת קשה לטכנאים לשים את האצבע על הגורם לקלקול החוזר. יש לי המון ראיות שזה קורה להמון צרכנים ומה גם שגם איתרתי באינטרנט התייחסות של המייבא לכך שהוא מודע לתקלה אך הוא מתגונן בטענה שמדובר בתקלה נקודתית בלבד. ובינתיים המוצר ממשיך להימכר ללא טיפול מצד היבואן ועוד ועוד צרכנים ממשיכים לסבול מהבעיה הספציפית הזו. האם לדעתך יש אפשרות להגיש תביעה ייצוגית ללא חוות דעת הנוגעת לגורם הקלקול? אם אני מוכיחה שמלא סובלים מזה ושהיבואן מודע ולא מטפל. כיוון שכל בעלי המקצוע אליהם פניתי עד היום לא הצליחו לשים אצבע על הגורם לתופעה והם טוענים שזה כנראה בעקבות המבנה האנטומי של המוצר. תודה רבה!
נוגה שלום,
בתביעות כאלו קיים קושי רב להוכיח הטעיה המבוססת על ידיעה של הספק בדבר היות המוצר פגום טרם מכירתו.
לפיכך, במידה ואין ראיות ממשיות יותר כמו חוו"ד מקצועית המתייחסת לפגם מובנה במוצר ו/או לחילופין ראיות לכך שהספק היה מודע לפגם טרם מכירתו ולמרות כך המשיל להטעות את הציבור ולמכור את המוצר אז סיכויי תביעה שכזו נמוכים ביותר.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, לצערי אני לא חושב שיש לך עילת תביעה טובה. אדרבה, העובדה שהחברה מגינה על הפרטיות ומנסה למנוע פריצות ראויה להערכה. כמו כן, השירות הינו חינמי ולכן לכאורה הם לא חייבים להעניק לך אותו. בברכה, ...
המשך תשובה