הכנסתי רכב למוסך לטיפול 100000 ק"מ וביקשתי לבדוק בעיה בהתנעה ובאבדן מים והובטח שהרכב יהיה מוכן עד שעה 16:00. זמן קצר אחרי , צלצל המכונאי לבטל הגעה ולהודיע שדחה את בדיקת הרכב ליום שלמחרת. ביום השלישי שהרכב היה במוסך , צלצל להודיע שבדק מנוע ומשאבת מים ונמצאו תקינים ומה שמצא זה מצנן שמן מנוע לא תקין שהוחלף בחדש ללא ידיעתי או הסכמתי ובלי שניתנה לי אפשרות לבדוק אפשרות להוזלת הטיפול, כמו החלפת החלק בחלק מפירוק וכו'...ונאלצתי לשלם עבור החלק והחלפתו אלפי שקלים להוצאת הרכב מהמוסך. בדרך מהמוסך הביתה , נכבה הרכב פעמיים ובגלל שהוצאתי את הרכב מהמוסך בשעה 5 שכולם כבר סיימו לעבוד לא החזרתי את הרכב למוסך וצלצלתי למחרת (יום שישי) להודיע שאני מחזיר את הרב וטענו שביום שישי עובדים במתכונת מצומצמת וביקשו להביא את הרכב ביום ראשון. ביום ראשון,הבן יצא להחזיר את הרכב למוסך ומצא שגם בעיית המים לא פתרו . בנסיעה מהבית למוסך נכבה לו הרכב בעת עצירה ברמזור מה שלא קרה לפני הכנסת הרכב למוסך וכ-6 ק"מ מהמוסך נתקע עם הרכב באמצע הכביש ומשום שהיה קצר בזמן החנה את הרכב בסמוך למקום בו נתקע והמשיך לענייניו. למחרת נסעתי עם הבן למקום בו החנה את הרכב ולפני שהזמנו גרר נסינו להתניע את הרכב ואחרי מאמצים הצלחנו ולקחנו את הרכב למוסך ושאלנו את המכונאי למה החלפת מצנן שמן מנוע שטענו שהיה הגורם לבעיות עליהן התלוננתי שעלה לי אלפי שקלים לא פתר את הבעיות ואחרי קליטת פרטי הרכב במחשב אמר שראה שבדקו את הרכב ומצאו מנוע ומשאבת מים תקינים בטיפול ראשון והניח שהבעיה לא רצינית ושוב הובטח הרכב לשעה 16:00. זמן קצר אחרי, שוב צלצל והפעם טען כי דחה את בדיקת הרכב ליום רביעי בשל לחץ בעבודה ובגלל שעליו לשחרר רכבים לקראת יום המחר כי כל עובדי המוסך יוצאים ליום גיבוש. טענת המכונאי לא הייתה מקובלת וצלצלתי לשירות לקוחות לבקש את מנהל המוסך ולא היה ובהמשך היום צלצל סגנו . אחרי ששמע על מה שקרה , דרשתי הסבר לסיבה שבגלל החלק שהחליפו ועלה לי אלפי שקלים בטענה שהיה הגורם לבעיות עליהן התלוננתי לא פתר אף אחת מ- 2 הבעיות ולמה אני אחרי שהרכב היה 3 ימים במוסך בטיפול ועוד 4 ימים שלא היה ניתן לעשות בו שימוש (ו'-ב') הם דוחים טיפול ברכב שאמור להיות בעדיפות ראשונה לאור כל האמור לעיל וענה שלגבי אותו יום אין מה לעשות כי היום כבר נגמר ולגבי למחרת עובדי המוסך ביום גיבוש וכמו שאמר המכונאי רק ביום רביעי הסיבה שבגללה החלפת החלק לא פתרה את הבעיה תיבדק !! ונאמר לו מפורשות שאין לבצע כל החלפה או טיפול ללא ידיעתי או הסכמתי לטיפול ודרשתי שאחרי בדיקת הרכב ביום רביעי לקבל דף מידע עם הטיפול שבוצע או טיפול נוסף הנדרש והבטיח שמיד אחרי בדיקה ישלח דף מידע + הצעת מחיר עם עלות הטיפול ולא יבצע כל טיפול לפני שמקבל בחזרה את הצעת המחיר עם אישור לטיפול ועלותו . ביום רביעי צלצל להודיע שבדק את הרכב ומצא מנוע ומשאבת מים תקינים כמו שגם טען המכונאי בטיפול ראשון ומה שמצא לא תקין היה ממיר קטליטי וביקש אישור להחליפו בחדש ונשאל למה לא שלח דף עם המידע עליו מודיע + הצעת מחיר כפי שסוכם וענה שמיד שולח. בעקבות לקחים מטיפול ראשון , פניתי לבירור עלות ממיר קטליטי מול מוסכים מורשים אחרים והתקבלו מספר הצעות מחיר. בינתיים, צלצל שוב המכונאי והיות ולא הייתי בבית שאל את אשתי מה עם האישור להחלפת החלק ושוב הסבירה לו שהאישור יינתן מעל הצעת מחיר שיישלח כפי שסוכם ושאלה למה אמר שיישלח את הצעת המחיר ועדיין לא שלח דבר וענה שמיד שולח. לפני ניתוק השיחה, שאלה מה עלות של החלק וענה כ-5,000 ₪ ומיד הודיע לו לעצור ולא לגעת ברכב כי באים לקחת אותו ונזכר שיש אפשרות להחליפו בחלק מפירוק להוזלת העלות ושאלה מה עלות החלק מפירוק וענה 2000 ל-2500 ₪ לפני מע"מ כאשר ההצעה שקיבלנו הייתה 1000 ₪ ושאלה למה בטיפול ראשון לא טענו שהחלק לא תקין וענה כי לא נבדק ושאלה האם בכך לא הוכח שמה שהחלפת מצנן שמן מנוע ב-2,800 שח לא הייתה מיותרת ואיך מפצים על כך וענה שלא וסירב למתן פיצוי והודיעה כי בסוף יום עבודה אני מגיע לקחת את הרכב ותוך כשעה שלח הצעת מחיר ע"ס 9,000 ₪ וחשכו עינינו ומיד צלצלה למוסך לבקש את סגן מנהל המוסך ונאמר שלא נמצא ולעניין הרכב אמר מי שענה שפירקו ראש מנוע, והחליפו משאבת מים ועוד ... מה שעשו היה שפירקו ראש מנוע והחליפו משאבת מים למרות שהיו תקינים בדיוק כמו שקרה עם החלפת מצנן שמן מנוע שהחלפתו הוכחה כמיותרת בכך שלא פתר את הבעיות עליהן התלוננתי וצלצלתי לשירות לקוחות שיודיעו במוסך להרכיב חזרה את מה שפירקו לפני שאני מגיע לקחת את הרכב ודקות אחרי צלצל המכונאי להודיע שכבר שלחו את ראש המנוע למוסך אחר ליישור וליטוש כמתחייב לפני התקנתו מחדש והודענו שאם כך אנחנו מגיעים
חני שלום,
ראשית ולהבא, חשוב להבהיר בנקודות קצרות וענייניות את פנייתך ולא להאריך בחלקים שאינם העיקר.
שנית, מהסיפור שתיארת עולה כי אולי קיימת עילה לתביעה אישית אך לא לתביעה יצוגית.
מדובר במקרה אישי שאנו בספק אם קרה בצורה זהה לקבוצת אנשים רחבה מאוד ומכאן שאנו ממליצים לך לנסות לפנות לעו"ד העוסק בתחום המתאים.
בהצלחה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מה שביקשתי היה לדעת איך מתארים את התנהגות המוסך.
א. כאמור, בדיקת רכב בטיפול ראשון כללה בין היתר בדיקת מנוע ומשאבת מים שנמצאו תקינים ומה שטענו שנמצא לא תקין היה חלק שהחלפתו עלתה לי באלפי שקלים בטענה שהיה הגורם לבעיות עליהן התלוננתי שהוחזר אחרי יום עסקים אחד למוסך כי לא פתר אף אחת מהבעיות עליהן התלוננתי מה שאומר לעניות דעתי שהוחלף חלק תקין והוכח שהחלפתו הייתה מיותרת .
ב. בדיקת רכב שנייה כאמור לעיל, כללה שוב בדיקת מנוע ומשאבת מים ושוב נאמר שהיו תקינים ומה שמצאו לא תקין היה חלק אחר שטענו שהחלפתו בכ-5,000 ש"ח ומאחר ודחיתי את הצעתם פירקו ראש מנוע שטענו שנמצא תקין והחליפו משאבת מים שגם היא נבדקה פעמיים וטענו שתקינה במטרה למנוע העברת הרכב למוסך אחר. זהו מעשה נבזי שנבע מתוך נקמה וכפיית טיפול .
מה שביקשתי בפנייתי היה איך אני קוראת להתנהגות משפטית?
פנייה לעו"ד כרוכה באלפי שקלים בגין שכ"ט ללא התחייבות להצלחה ולכן, אני פונה לבימ"ש לתביעות קטנות .
לאור האמור ביקשתי לדעת מה לציין במהות התביעה מבלד נזיקית והפרת הסכם
בעל פה בו נדרש המוסך שלא לגעת בכל חלק אחר ברכב ללא חתימה שלי מעל הצעת מחיר שיגיש לי אחרי בדיקת הרכב והתחייב.
אם אינך יכולה לעזור בעניין אסתפק בציון נזיקין , הפרת הסכם , טיפול ברכב ללא ידיעת והסכמת הלקוח תוך הפרת תקנות הצרכנות והחלפת חלקים תקינים בחדשים !!
בברכה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
חני שלום,
אם מראש כוונתך להגיש תביעה קטנה בלבד ולא יצוגית, אז אנו ממליצים לך לפנות לאחד האתרים שעוסקים בנושא (תוכלי למצוא די בקלות בחיפוש קצר בגוגל).
איננו יכולים לקחת אחריות על ניסוח כתב תביעה ו/או תיאור עילות משפטיות עבורך.
בהצלחה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, כמות האנשים הנדרשת להגשת תביעה ייצוגית אינה עולה על תובע יחיד ובלבד כי תוכח שיטה. הסכום צריך להיות סכום סביר שמשקף את הנזק האינדיבידואלי שנגרם לכל אחד מיחידי הקבוצה. בברכה, מתן ...
המשך תשובה