לפני חודשיים התחברתי לתשתית האינטרנט של אחת החברות,רכשתי חבילת 40 מגה וקיבלתי ציוד לגלישה אלחוטית. אחרי חודש וחצי של גלישה איטית יחסית,התקשרתי לשירות והתלוננתי,הנציגה שידרגה אותי ל 100 מגה ללא תוספת תשלום ואמרה שתוך 24 שעות השידרוג יכנס לתוקף.למחרת התקשרתי שוב (לאחר שלא היה שינוי במהירות) ונציג תמיכה שאליו הגעתי שלח אותי להחליף את הציוד בחנות של החברה.לאחר שהחלפתי את הציוד (ולקחתי סוג אחר של ציוד,שהקליטה האלחוטית שלו אמורה להיות קצת יותר חזקה),הגדרתי את הרשת מחדש ונוכחתי לדעת שגם עם הציוד החדש אין שינוי.שוב התקשרתי לחברה,נקלעתי לויכוח עם נציגת שירות לגבי העובדה שגלישה אלחוטית אמורה להיות איטית יותר (למרות שאין לה שום מושג על מה היא מדברת),וכשהסברתי שאני מקבל חצי מהמהירות שמוגדרת לי ענתה שזה מה שיש.נציג תמיכה שאליו הגעתי אמר לי במפורש שהציוד של החברה מוגבל לפי הנוהל שלהם,ושאין שום אפשרות לגלוש באופן אלחוטי במהירות גבוהה יותר עם הציוד שלהם.הפיתרון שהוא נתן לי היה הצעה לרכוש ציוד פרטי משלי,לחבר אותו ולגלוש בצורה ראויה. אז מעבר לעובדה שגובים ממני דמי השכרה על ציוד שלא מספק את השירות שעליו אני משלם מלכתחילה,מנעו ממני מידע חיוני לגבי הגבלת מהירות הגלישה.אם הייתי יודע שהגלישה האלחוטית מוגבלת לא הייתי מתחבר לשירותי החברה מלכתחילה,שכן אין ברשותי מחשב נייח ואני ומשפחתי לא משתמשים במחשב במקום קבוע אלא זזים לפי הנוחיות שלנו. ראוי לציין שכשמחברים את המחשב עם כבל רשת לציוד גלישה כן מקבלים את המהירות המקסימלית שהתשתית מאפשרת. השאלה היא האם הסתרת העובדה שהגלישה האלחוטית מוגבלת היא הונאת הלקוח,שכן בשום פרסום של החברה בכלי התקשורת,ובשום שיחה עם נציגי מכירה או שירות הנושא לא עלה.וזאת למרות שעל האפשרות שהתשתית באזור מגורי לא תוכל לספק את המהירות הדרושה במלואה הם דואגים להזכיר מספר פעמים כל שיחה. מבירור קטן שערכתי,מסתבר שאני לא היחיד שסובל מהעניין ושזה קורה עם כל הלקוחות שלהם. אני חוזר ומדגיש,אם הייתי יודע שציוד הגלישה שלהם מוגבל למהירות יותר נמוכה מהחבילה שרכשתי לא הייתי מתחבר אליהם מלכתחילה. האם יש פה עילה לתביעה יצוגית על הונאת לקוחות?
נשמח עם תחזור אלינו עם שם החברה
מנסיוננו הם מכסים עצמם לפחות לכאורה בכך שהם מסייגים את עניין המהירות
במסגרת פירסום המבצעים שלהם
למשל מבטיחים מהירות גלישה של "עד 100 מגה" בתלות במשתנים נוספים כמו תשתית בזק או הוט
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אפשט את העניין.
לא מדובר על מגבלות תשתית,אלא על הציוד שלהם.
הם מגבילים את הציוד כך שהוא לא מסוגל לספק בגלישה אלחוטית את החבילות שהם מוכרים.בגלישה עם כבל הוא מגיע למהירות שאמורה להיות לי לפי רמת התשתית באזור מגוריי..
אין קשר לתשתית ואין קשר לכלום,מדובר אך ורק על העובדה שהם מספקים ביודעין ציוד שלא מסוגל לספק את השירות שעליו אני משלם.
או בקיצור,הם גובים כסף על שירות מסוים ולא מספקים אותו.
השאלה היא,האם העובדה שהם ביודעין ובכוונה תחילה מגבילים את הציוד שלהם כך שהוא לא יוכל לספק את השירות שעליו הם גובים כסף ומסתירים את העניין מהלקוחות מהווה עילה לתביעה יצוגית נגדם על הונאה????
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
גיא שלום רב,
מבדיקה קצרה עולה כי כבר הוגשו תביעות יצוגיות בנושא, גם נגד בזק וגם נגד הוט.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, איני מכיר את פרטי השאלה, אך על פני הדברים נראה כי הנושא אינו מתאים לתביעה ייצוגית אלא אם יוכיח התובע כי באופן עקבי מדובר באיכות ירודה של ניקיון לכלל הלקוחות. נראה כי ההצעה של שטיפה נוספת הי...
המשך תשובה