אני סטודנט במכללה לעיצוב ולאחרונה החלטתי לפתוח בקו המייצר חולצות המבוססות על מותגים מקוריים. לדוגמא, עיוות של המילים "קוקה קולה" בצורת הסמל של החברה לסלוגן מצחיק. לכאורה, אני עושה שימוש במותג קוקה קולה. מצד שני, לא מדובר בחברת שתייה כי אם בחברת חולצות. האם אני עלול לחשוף את עצמי לתביעה?
רועי שלום,
השאלה היא האם אתה מרוויח ונבנה מכך שהציבור מזהה את הסלוגן כמבוסס על הסימן קוקה קולה. התשובה לשאלה שלך מורכבת ועשויה להשתנות ממותג למותג, בהתייחס לתחום בו המותג מבוסס והתחום אליו רוצים להעביר אותו. לשם ההמחשה: קוקה קולה הינו אחד המותגים המפורסמים והחזקים ביותר הקיימים וגם אם המותג מסמן במקור משקאות, הוא כל כך מפורסם שמגיעה הגנה עליו מעבר לתחומו המקורי גם בתחומים "נושקים". בהגיון הזה, גם ההשמה שלו על חולצות עשויה להיות מוגנת, מה עוד שצריך לבדוק אם הסימן רשום עבור חולצות, ואז יש לו הגנה בתחום זה מימילא. מאידך, נקבע בפסק דין בבית משפט עליון כי מותג הנעליים בשם אבסולוט אינו מפר את הזכויות של המשקה וודקה המפורסם בשם אבסולוט שכן התחומים רחוקים אחד מהשני ואין לחשוש כי הצרכן הרגיל יחשוב כי יצרן הנעליים הינה אותה החברה המייצרת וודקה משובח. כאמרת אגב, הושמעו ביקורות לא מעטות על פסק דין זה בקרב קהילת העוסקים בקניין רוחני. המסקנה - יש להיזהר ולבדוק כל מקרה לגופו.
בברכה,
הני רוזנצוויג, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד מורן אריאלי
053-6240747
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אורן בוקר טוב כדי לרשום סימן מסחר עליו להיות סימן ייחודי אשר מבחין בין המוצר שלך למוצר של מישהו אחר (הוא למעשה מסייע לצרכן למצוא את המוצר הספיציפי שלך מבין מוצרים אחרים). בפקודת סימני המסחר מופיעה רש...
המשך תשובה