איפה החוק שם את הגבול בקשר לדמיון בין סימני מסחר אצל חברות מתחרות? האם יש לכך תשובה חד משמעית?
אסי שלום,
שאלה זו נוגעת באחת הסוגיות המרכזיות בדיני סימני מסחר. מתי דמיון בין סימני מסחר הוא פסול, כזה העלול ליצור גניבת עין, בלבול והטעיית לקוחות, ומתי מדובר בדמיון שאינו עובר על המידה, העומד בגדרי החוק. טובים ומלומדים ממני התחבטו בשאלה זו לא מעט, אך אין לה מענה חד משמעי.
בפסיקה נקבעו מספר מבחני ביניים שנועדו לסייע ביד השופט להכריע בסוגייה זו (מבחן המראה והצליל, מבחן סוג הלקוחות, מבחן השכל הישר, מבחן יתר הנסיבות), אך קצרה היריעה מלהרחיב על כך במסגרת שלפנינו.
אם הנך זקוק לייעוץ משפטי מקצועי בעניין זה, הינך מוזמן לפנות למשרדנו.
בברכה,
דן סגל, עו"ד
מנהל פורום סימני מסחר, שמות מתחם ומותגים
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד מורן אריאלי
053-6240747
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי אורלי, בהחלט יש להתייחס גם לפן הזה במסגרת הסכם השותפות. אני הייתי מוסיפה סעיף קניין רוחני ושם מתייחסת לנושא. כמובן שאתן צריכות לדבר על זה ולעשות תיאום ציפיות שכך יהיה במידה ודרככן יתפצלו ואז להעל...
המשך תשובה