שלום וברכה, אני עומד לפתוח מסעדה בחודשים הקרובים, ובשלב זה מעוניין לרשום סימן מסחר. יש לי שם מקורי למסעדה, אך אני מעוניין להכניס אותו בתוך לוגו שכבר קיים, בשינוי קטן. כאשר התוצאה כלל אינה זהה, וכמעט לא ניתן להבחין שמדובר באותו לוגו. האם אני יכול לעשות את זה? האם אני חושף את עצמי לתביעה משפטית?
איתן שלום,
בשאלתך חסרים משתנים רבים - באיזה לוגו מדובר? עבור אילו טובין הוא משמש? האם הוא מוגן כסימן רשום? האם מדובר בלוגו ייחודי? האם הוא מזוהה עם בעל הלוגו? מה מידת המוניטין של בעל הלוגו?
פרט לכך, כמובן, לא ניתן להשיב לשאלה מבלי לראות את הסימנים.
ו
בכל זאת, פטור בלא כלום אי אפשר, ולכן אתייחס באופן נקודתי ובקצרה לסוגייה אחת העולה ברורות משאלתך, והיא - כיצד נבחן הדימיון הויזואלי בין שני סימני מסחר המכילים מרכיב זהה או כמעט זהה? בעניין זה נקבע בפסיקה כי ההשוואה הויזואלית תיעשה בין הסימנים בשלמותם, ולא בין חלקים ספציפיים מהם. כלומר, אף כאשר הסימנים כוללים רכיב משותף - במקרה זה הלוגו – שהוא זהה או כמעט זהה בשני הסימנים, אין זה מן הנמנע כי הסימנים בשלמותם יימצאו כבלתי דומים זה לזה במידה העולה כדי הטעייה. מכל מקום, כאמור, בחינת הדימיון הויזואלי בין הסימנים היא רק מרכיב אחד במכלול השיקולים השייכים לעניין, ולא ניתן לגזור ממנה תשובה כוללת לשאלתך.
אתה מוזמן למשרדנו לקבלת ייעוץ נוסף.
בברכה,
דן סגל, עו"ד
מנהל פורום סימני מסחר, שמות מתחם ומותגים
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד מורן אריאלי
053-6240747
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
קרן בוקר טוב, עקרונית כשרשם סימני המסחר בוחן את האפשרות לרשום את סימן המסחר המבוקש- הוא בודק האם מדובר באותו תחום עיסוק. רישום סימני המסחר נועד למנוע הטעייה של הצרכן. אם מדובר בתחום שונה לחלוטין ככל ...
המשך תשובה