שלום רב כבר הרבה שנים שאני שוכר דירה והועד של בבניין הציעה לי לטפל בענייניה כ"מנהל חיצוני" -תחזוקה + גזברות- . (וזה אומר גם זכות חתימה על צ'קים וניהול חשבון הבנק ) הבנתי שאם חבר ועד רוצה תשלום או הנחה במיסי ועד עבור חברותו בוועד חייבים לקבל אישור של אספת הדיירים. זה נכון? במקרה של "מנהל חיצוני" (שלא חבר בועד) . אספת הדיירים חייבת לאשר את גובה השכר שלו או שלנציגי הועד יש זכות להחליט על משכורתו ותחומי אחריותו (כפי שנציגי ועד בבניין שלנו מחליטים על גובה/שינוי שכרם של המנקה או הגנן ולא מכנסים אספה כדי להחליט זאת) אני רוצה לקבל את התשלום בצ'ק ועל הצ'ק של הועד חייבים להיות חתומים 2 חברי הוועד או מורשי חתימה .... יש חבר ועד אחת (מנסים לגייס עוד מישהו אך בינתיים יש רק אחד)ואני החותם השני כמנהל חיצוני זה חוקי שאני חותם על הצ'ק שבעצם הוא לפקודתי? אני שכיר . אני צריך לדווח או לעשות תאום מס במס הכנסה בשל ההכנסה הנוספת ? -אם באספה של הועד חצי מהמשתתפים מאשרים החלטה מסוימת זה מספיק או צריך אחר כך להחתים חצי מסך הדיירים בבניין? תודה על עזרתכם וסליחה על כמות השאילות
שלום רב,
שאלתך היא מאד סבוכה והיא נוגעת לענייני מיסוי גם .
ראשית כל שכר ו/או החלטה של מינוי היא החלטה באסיפה כללית
לתת לך שכר שאתה הוא החותם על השיק - נראה תמוה קצת
הייתי ממליצה לגשת לייעוץ פרטני
שיהיה בהצלחה- מיכל קמחי-זוארץ,עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
את אופן השימוש קובעים באספה הכללית אם יד דייר שמרגיש מקופח ניתן לפנות לאחר מכתב התראה בתביעה למפקחת, אם לא ברור תתקשרו ואסביר ...
המשך תשובה