בבניין בו אני גר הוחלט על שיפוץ כללי, וכל דייר נדרש לשלם כ-40 אלף ש"ח. במעמד ההצבעה על השיפוץ אמר נציג הועד שהסכום ייפרס ל-10 תשלומים למשך 10 חודשים ואפילו הוציא על כך הודעה. זה גם הוצג כמנגנון הבטחון מול הקבלן, שאם יהיו הפתעות לא נעימות והשיפוץ לא יגיע לסיומו, עדיין יישארו תשלומים עתידיים שאותם הדיירים יוכלו למשוך חזרה. כעבור מספר ימים גילה הועד שהקבלן לא מוכן להתחיל בשיפוץ לפני שכל הכסף שמיועד לו יחכה במלואו בקופה המשותפת, אז לפתע כל הדיירים קיבלו הודעה שהם מתבקשים להעביר את כל התשלום בבת אחת(!) בתוך 3 שבועות (!). בשביל כל אלה שמתקשים לגייס מיד את כל הסכום הפתרון של הועד היה: לפרוס את הסכום לכמה צ'קים ישירות מול הקבלן. כלומר הדיירים שרוצים פריסה יתנו צ'קים אישיים(!) לקבלן במקום שהועד יוציא צ'קים מהקופה המשותפת. שינוי מוחלט ביחס למה שהוצג באסיפה בה הוחלט על השיפוץ. האם הועד יכול לכפות על דייר לשלם לו בבת אחת ובהתראה קצרה כ"כ סכום כזה נכבד? האם ה"פתרון" שהוצע הוא בכלל חוקי? (הועד שהוא הצד בהסכם מול הקבלן למעשה מנקה את עצמו מאחריות בנוגע לאותם דיירים ושיהיה להם בהצלחה בהתמודדות האישית שהם נשלחים אליה מול הקבלן).
יש לבדוק את ההסכם יש פתרונות נוספים
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עקרונית את יכולה לדרוש ממנה את ההחזר אם היא התרשלה והעובש לא ממך אפ יש בעיית איטום ממך ואת תחת אחריות יש לפנות לקבלן אולם זו אחריותך כלפי השכנה...
המשך תשובה