סעיף 15א לחוק ההתגוננות האזרחית תשי"א 1951 , בע"מ 16, מצוין כי לא ישתמש אדם במקלט למטרה אחרת מאשר לחסות בו, אלא על פי רישיון מאת הרשות המוסמכת. לפי ילקוט פרסומים 2658 מ יולי 1980, בעמוד 9 ניתן "רישיון כללי לשימוש במקלטים למטרות נוספים אחרות מאשר לחסות בו בשעת התקפה..." בסעיף 4 להלן מוצגים 4 תנאים לקיומו של הרישיון הכללי בנוסף, מוסמכות כל הרשויות המקומיות לתת רישיון לשימוש דו תכליתי במקלטים מעבר למטרות המפורטות ברישיון הכללי להלן. בנוהל השכרת מקלטים לשימוש דו תכליתי של פיקוד העורף, ממרץ 2011, בעמוד 4, סעיף 3, מצויין כי שימוש דו תכליתי מחייב אישור רשות מקומית או רשות מוסמכת מטעם פיקוד העורף, ובעצם, מתעלמת מהרישיון הכללי שניתן באותו ילקוט פרסומים אליו מופנה הקורא, בנספח ב - שימוש רב תכליתי במקלטים מתוך ילקוט הפרסומים 2658, ובעמוד 9 אכן מצוטט הפרסום אך בציטוט לא מוזכר החלק הראשון של הינתן רישיון כללי לשימוש במקלטים. כמו כן, במנחה לשימוש ואחזקת מקלטים של פיקוד העורף, מינואר 2014, בפרק ד, עמוד 29 מופנה הקורא לאותו תקציר מתוך ילקוט הפרסומים 2658 אך שוב מתעלמים להנתנו של רישיון כללי. שאלתי היא: האם ניתן להסתמך על הרישיון הכללי שניתן בילקוט הפרסומים 2658 ובמידה ועומדים בארבעת הסעיפים שצויינו ברישיון הכללי, אין צורך ברישיון נוסף מהרשות המקומית?
אין צורך באישור העיריה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
התלוונה שלך על מרכיביה דורשת בדיקת מסמכים ובדיקת תמונות או סרטון מוזמן ליצור קשר המספר שלי נמצא בעמוד שלי באתר...
המשך תשובה