שלום רב, אני גר בבנין משותף בן 10 שנים ובו חדר ארועים שמשמש את הדיירים לביצוע ארועים פרטיים מאז הקמתו. בחדר יש כסאות ושולחנות לשימוש הדיירים. נקבעו דמי שימוש עבור כל אירוע לטובת ניקיון ותחזוקת המקום (250 ש״ח). שאלתי היא - מה סוג הביטוח הנדרש? האם יש צורך בביטוח מיוחד - מעבר לצד ג׳ סטנדרטי? הועלה חשש על ידי אחד מאנשי הועד, שנדרשים אישורים לטובת ״פתיחת וניהול״ האולם לאירועים. הטענה היא שאם חו״ח קורה משהו יכולה להיות תביעה פלילית או אחרת שאינה מכוסה על ידי צד ג׳. אשמח להבהרת הנושא. תודה!
מיכאל שלום,
הפורום אינו עוסק בביטוח ולשם כך עלייך לפנות לחברת ביטוח שתציג בפנייך את האפשרויות. כך או אחרת ביטוח הוא מרכיב חשוב וצריך לוודא כי קיים כיסוי לשימושים הנ"ל.
יחד עם זאת השימושים המבוצעים על ידכם צריכים אישור של בעלי הדירות לשימוש שנעשה ברכוש משותף ומעבר לכך לתשלום שנגבה.
נכון ורצוי לקיים אסיפה ובה להעלות את הסוגיה המדוברת תוך ציון כללים ברורים לגבי השימוש ולנסח תקנון שימוש שיוצג בפני בעלי הדירות (ויאושר על ידם) ויתלה במקומות הרלוונטיים בבניין.
בהצלחה,
יוחאי ניר (נאוי), עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אם רוב הדייירים החליט כך עקרונית כן, אבל אם נניח אתה אב לילדים קטנים והשאר לא, ואתה מרגיש נפגע מההחלטה אפשר להגיש תביעה על החלטה הפוגעת בזכויותיך, אם לא ברור מוזמן להתקשר למספר שנמצא בעמוד שלי באתר ....
המשך תשובה