אנו, נציגי וועד הבית מנהלים את התחזוקה של הבניין שלנו למעלה מ-10 שנים, מוציאים דוחות שנתיים והכל מתועד, לפעמים כשאפשרי לחסוך בהוצאות, ע"י נתינת העבודה לבעל מקצוע שהוא שכיר ושמבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר, כמו חשמלאי, צבאי וכד'. כמובן שבעל המקצוע נותן לנו מכתב על עבודתו עם העלות ואחריות על העבודה. ע"י כך חסכנו הרבה כסף במשך השנים והיתרה בבנק היא בעשרות אלפי שקלים בפלוס, רוב רובם של הדיירים סומכים על וועד הבית ונותנים את אמונם בנו, אבל יש תמיד את הדייר שאומר שאנו לא מנהלים נכון את קופת הוועד וזה פתח להוצאת כספים מהקופה ללא קבלות. מה דעת העו"ד המלומד בנידון. תודה ובכבוד רב, חוליו
חוליו שלום,
קיים מתח בין רצונה של נציגות הבית המשותף לנהוג ולהתנהל באופן חסכוני ולשמור על קופת הועד ובין הרצון לפעול באופן אחראי ומקצועי בניהול ותחזוקת הרכוש המשותף והמסגרת החשבונאית.
לועד יש אחריות בבחירת נותני השירותים בבית המשותף ולא רק בהיבט ניהול הקופה והספרים (בבחינת הוצאת חשבוניות וקבלות כנדרש) אלא גם לאופן ביצוע העבודה ולטיבה. ניהול דוחות וספרי חשבונות באופן מיטבי ושקוף היא חובה על פי החוק ולא ניתן לסטות מכך.
מוטב למצוא בעלי מקצוע שעונים על שני הקריטריונים שציינתי - מקצועיות ומתן חשבונות.
בהצלחה,
יוחאי ניר (נאוי), עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מי שחב כלפייך הם תמיד בעלי הדירות גם את מיסי הוועד הרגילים, כאשר השוכרים משלמים זה במקום בעלי הדירות, לגבי מה השוכרים אמורים לשלם זה בינם לבין בעלי הדירות לא קשור לנציגות...
המשך תשובה