אני ושכנה נוספת מנהלים את ועד הבית מזה שנתיים (בניין עם 25 דירות). נמאס לנו מהתנהגות מחפירה של מספר שכנים כלפינו ולכן לפני חודש הודענו באסיפה שאנחנו פורשים מהתפקיד. אף אחד מהדיירים לא רוצה את התפקיד, כי "לא רוצים לריב עם השכנים". אנחנו חתומים בחשבון הבנק של הועד, הודענו באסיפה שאם לא יימצא מחליף נסגור את החשבון. מה אנחנו יכולים לעשות על מנת לצאת מהתפקיד?
אבי שלום,
חוק המקרקעין קובע כי לכל בית משותף תהיה נציגות לבעלי הדירות (ועד בית). התפקיד התנדבותי ונציגות הבית המשותף אינה מחויבת להמשיך בתפקידה בניגוד לרצונה, אך יחד עם זאת יש לה אחריות בהעברת התפקיד ובניסיונות למינוי נציגות חלופית. עזיבת/התפטרות מהתפקיד כרוכה בהעברת התפקיד לנציגות חלופית כחשוב להודיע לבעלי הדירות על כך ולכנס אסיפת דיירים. באסיפה יש להעלות לדיון ולהצבעה את הנושא ולבחור ועד בית חדש כשחשוב להסביר לבעלי הדירות את ההשלכות מאי לקיחת התפקיד על ידי מי מבעלי הדירות.
במידה וניסיונותייך לא יצלחו קיימת אפשרות לפנות למפקח על המקרקעין למינוי נציגות בהתאם לסעיף 67 לחוק המקרקעין.
בהצלחה,
יוחאי ניר (נאוי), עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
חובת תשלום מיסי וועד היא של בעל דירה ואת אני מניח מחוייבת כלפי בעל דירה טענות על תפקוד הנציגות יש להפנות לבעל הדירה...
המשך תשובה