שלום רב, מהו הדין במקרה שאף אחד מהדיירים בבניין לא רוצה לכהן בוועד הבית ומצד שני - יש רוב שמתנגד לניהול הבית ע"י גורם חיצוני? מה עושים? אודה על תשובתכם. מיכל
שלום מיכל,
הוראות חוק המקרקעין קובעות כך:
נציגות הבית המשותף
65. לכל בית משותף תהיה נציגות לשם ניהול עניני הבית המשותף; הנציגות תיכון ותפעל לפי הוראות התקנון.
נציגות הבית המשותף
65. לכל בית משותף תהיה נציגות לשם ניהול עניני הבית המשותף; הנציגות תיכון ותפעל לפי הוראות התקנון.
הנוהל באין נציגות
67. (א) לא נכונה בבית משותף נציגות לפי הוראות התקנון, או שהנציגות אינה פועלת, רשאי המפקח למנות לאותו בית נציגות, והוראות סעיף 66 יחולו, בשינויים המחוייבים, על מינוי הנציגות, על קביעת שכרה ועל מעמדה.
(ב) קבע תקנונו של הבית המשותף בחירת הנציגות באסיפה כללית, לא ישתמש המפקח בסמכותו לפי סעיף קטן (א) אלא לאחר שכינס את בעלי הדירות לאסיפה כללית לבחירת הנציגות והנציגות לא נבחרה באסיפה, או שנוכח כי בנסיבות המקרה כינוס האסיפה לא יהיה מעשי.
כאמור, הבית המשותף זקוק לנציגות ולוועד אשר ידאגו לניהולו ותחזקותו של הבית המשותף.
בהיעדר נציגות וככל שאיש מבעלי הדירות אינו מוכן לכהן כועד בית ניתן לפנות למפקח על המקרקעין בהתאם לסעיף 67 לחוק והוא ימנה נציגות מבין בעלי הדירות או ועד חיצוני.
עליכם לשים לב לסעיף 68 לחוק ולפיו בסמכותו של המפקח לקבוע את שכרה של הנציגות שתבחר ועל כן יש לקחת בחשבון הוצאות ועלויות גבוהות מכינונה של נציגות שתבחר מבין בעלי הדירות.
המלצתי הינה לפעול לכינוס אסיפה כללית, להציג בפני בעל הדירות את הברירה העומדת בפניהם ולנסות להוביל למהלך שיצור רוטציה בין בעלי הדירות כך שכל בעל דירה (או שני בעלי דירה) יכהן בתפקידו משך תקופה (שנה או יותר) ולאחר מכן תערך תחלופה על פי סדר שיקבע בהחלטת האסיפה הכללית.
בהצלחה,
יוחאי ניר (נאוי), עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רפי רפאלי
053-6260796
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יש לבדוק מי אישר לו את התוספות? וכן לבדוק את מסמכי הבית המשותף, מציע לא לחתום על כלום עד שהדברים נבדקים. מוזמנת להתקשר אלי למספר שמופיע בעמוד שלי באתר...
המשך תשובה